Brander aanschaffen

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Hallo.................

Ik wil een brander aanschaffen dus. Maar wat is nou een goede brander?

Ik begreep laatst iets of een buffer? Wat houd dit in?
Ik heb laatst ergens een spel gekopieerd(kweet dat het niet mag) :)
Toen we die gingen installeren bleek ie het niet te doen. Ook een os kopieeren lukte niet met deze brander en iemand zei dat komt omdat ie geen buffer heeft.....
Het is toch een vrij nieuwe brander.........

Is dit iets? Leek me wel lekker goedkoop.

Met herschrijven word een re-write cd bedoeld?

vertel mensen.......

Groet
Harmen

Als je echt een goed brander wilt zou ik kiezen voor Plextor,en goed koop is duur koop weet je wel???

Wanneer je veel gaat branden kun je beter voor een plextor kiezen. Als je zo nu en dan eens een CD-tje wilt gaan branden is een Standaard brander, bijvoorbeeld van Lite-on, goed genoeg.

Die kopieerfouten komen niet door de brander. Verschillen in buffers maken tegenwoordig eigenlijk niks meer uit. Adviesen en dergelijke mag ik je daar niet over geven.

Effe kijken...Als je genoeg centjes hebt zou ik voor een Plextor gaan en voor een goede prijs kwaliteit verhouding zou ik een Lite On nemen!! Heb ik ook.
De buffer moet je zien als een soort tussenruimte (geheugen ) van je brander en je zou kunnen zeggen des te groter des te beter. Dat het kopiëren niet lukte hoeft niet aan je brander te liggen maar wel aan het progje waar je mee brandt aangezien veel cd roms beveiligd zijn. Hiervoor kan je beter een prog als Clone Cd nemen. Deze maakt exacte kopiën!!
Tegenwoordig zijn alle branders Burn Proof wat wil zeggen dat je geen Buffer Underrun kunt krijgen en daarom je kopie mislukt.
Die Aopen van jou kan er ook wel mee door:thumb: Maar heeft niet mijn voorkeur.

hoeveel wil je voor je brander uitgeven

als je niet meer dan 75 euro wilt uitgeven, kun je het beste kiezen voor een Lite-On, een MSI of een Medion Cyberdrive, die laatste is nu maar 39 euro excl. BTW.
Dat is dan een 32x12x48. Maja, sneller dan 32 speed hoeft vaak niet, boven de 40 speed kunnen ze ontploffen, en ik zou zeker geen 52x pakken.

Goedkope branders:

LG Electronics 48x16x48 52 Euro
LiteOn 48x24x48 Retail 54 Euro
Aopen 48x12x50 Retail 54 Euro

Bron:

Ik zou dan gaan voor de LiteOn omdat hij een 24x herschrijf-speed heeft in plaats van de 16x of 12x van de anderen.Tweakers.net Pricewatch

Bedankt voor de reacties !!

ik ga nu is in de winkel naar verkoop praatjes luisteren met jullie reacties in mn achter hoofd

bedankt

Harmen

hahahahaha..................

Een Lite-on 48x24x48

Zo juist geinstalleerd....

10 punten voor bertus :)

Ik had hier nog een aantal cd-r's staan maar daar op staat multispeed 1x tot 12x kan je deze dan wel gebruiken in een 48speed writer? Of moet je speciale cd-r's halen ?

Soms wel soms niet is een kwestie van testen.

niet riskant dat de cdtjes "ontploffen"door een te hoge snelheid?

Ik heb hier over gelezen ooit in een computer idee......

Als je een goede brander hebt en dito brandproggie zal je nooit sneller kunnen branden als de cd-r aankan.
Als ik in m'n 42× brander een oud 8× cd-r'tje doe gaat 'tie echt op 8× branden, daar kan ik niks aan veranderen.

Of ik een goede brander heb, ik hoop het( zie hier boven)....... anders moet ik nog is een stevig woordje praten met wat mensen :)

Goed dan ga ik het er maar is op wagen........

In hoeverre kan je je pc nog gebruiken als je aan het fikken bent? Kan je dat beter niet doen?

groet
Harmen

.
Als je een goede brander hebt en dito brandproggie zal je nooit sneller kunnen branden als de cd-r aankan.
Das waar ja. De brander leest de ATIP informatie van de CD zodat het programma weet met watvoor CD er gebrand gaat worden.
anders moet ik nog is een stevig woordje praten met wat mensen :)
LOL :p
In hoeverre kan je je pc nog gebruiken als je aan het fikken bent? Kan je dat beter niet doen?
Met de nieuwe branders hoef je niet bang te zijn dat de CD mislukt wanneer je veel op de PC doet.

Laatst bewerkt:
Top heren !!!

Ik ben helemaal gelukkig met me nieuwe speeltje :)

groetjes
Harmen

Yesssssss !

Helpmij.nl rules !!

laterrrrrrr

fijne avond!

Ik heb vorig jaar 100 traxdata cdr's gekocht 8 speed. Ik kan gewoon 24 speed branden in mijn plextor brander Nooit problemen gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan