Brander brandt geen video-dvd's

Status
Niet open voor verdere reacties.

GODD

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2002
Berichten
8
Hallo allemaal,

Ik ben echt ten einde raad als het gaat over het branden van video-dvd's.

Ik heb paar maanden geleden de NEC 3500 gekocht.
Ik wilde natuurlijk gelijk een DVD branden die ik vervolgens op mijn dvd speler kon kijken.
Dit lukte wel alleen het laatste half uur liep de dvd vast.
Ik heb op meerdere dvd spelers geprobeert deze dvd af te spelen maar zonder succes. (HET BRANDEN VAN DATA DVD'S EN CD'S WERKT WEL GEWOON!!!)

Intussen heb ik meer video-dvd's gebrand, maar allemaal gaven ze steeds andere fouten.
Soms stopte de dvd nadat ik een keuze had gemaakt in het menu. En andere keren speelt de dvd speler de dvd niet eens af!

Ik ging wat op internet rond vragen en heb van veel mensen te horen gekregen dat ik op een andere manier moest branden.
Ik heb verschillde mogelijkheden in Nero geprobeert en ook DVD Decrypter, maar allemaal zonder succes.

Ik heb de dvd brander terug gebracht naar de zaak en enkele weken later een nieuwe terug gekregen.
Ik helemaal blij, omdat ik dacht dat het eindelijk zou lukken. Maar nee nog steeds dezelfde fouten als eerst.

Hierna heb ik een dvd brander van een vriend erin gezet en hij heeft mijne geprobeert, maar weer lukte het niet en mijn NEC deed het wel bij hem.

Ben toen overgegaan van windows 2000 naar windows XP en heb zelf het bios geflasht, maar nog steeds dezelfde fouten.

Ik heb verschillende soorten DVD's geprobeert zowel + als -, maar het hielp allemaal niet.

Ik weet nu dus echt niet wat ik nog moet doen en ik hoop dat iemand hier enig idee heeft.

Alvast bedankt!
 
welke foutmelding krijg je juist
 
Ik krijg helemaal geen fout meldingen.

Hij brandt de video-dvd gewoon goed maar hij geeft fouten met het afspelen die ik in mn post al noemde
 
Je zegt!
Hierna heb ik een dvd brander van een vriend erin gezet en hij heeft mijne geprobeert, maar weer lukte het niet en mijn NEC deed het wel bij hem.

En de DVD die je brandt doet die het bij je vriend wel?

Waar speel je mee af?

Hoeveel geheugen?

Geef eens wat meer info!
 
Nee zo zit het niet

Ik heb de dvd brander van een vriend bij mij erin gezet maar het branden lukt daar ook niet mee.

Hij heeft mijn NEC in zijn pc gezet en bij hem lukt het branden wel.

conclusie: het ligt niet aan de brander.

Ik heb AMD Athlon-PECM 1000
256MB geheugen
 
Master / Slave settings staan niet goed!
Primaire IDE Hd master / Slave?
Secedaire IDE Dvd NEC master / Slave ?
 
Kan ook nog verkeerde ide kabel zijn.
Had het laatst met mijn nieuwe dvdbrander zat aan een 40 aaderige kabel kon toen geen audio cd branden.
Na een belletje met de helpdesk van mycom kreeg ik te horen dat er een 80 aaderige kabel aan moest.
Heb ik gedaan en nu geen probleem meer.
 
Geplaatst door BANDIT123
Master / Slave settings staan niet goed!
Primaire IDE Hd master / Slave?
Secedaire IDE Dvd NEC master / Slave ?

Op de secundaire master zit de NEC 3500
Op de Primaire master en slave zitten de beide hdd's

heb het dus gecontroleerd en daarna nog een keer gebrand maar nog steeds dezelfde fouten
 
staat dma aangevinkt?

brand ff op de laagste snelheid

lopende programmas die niet nodig zijn voor te branden
sluiten
 
Geplaatst door ibiza
staat dma aangevinkt?

brand ff op de laagste snelheid

lopende programmas die niet nodig zijn voor te branden
sluiten

Wat is dma?

Heb al op laagste snelheid geprobeert met alles afgesloten maar het heeft geen zin.

Ik ben er wel achter gekomen dat ik de bestanden op de dvd handmatig kan afspelen.
Dus ik kan bv. Vts_01_1.vob laten afspelen.

Het lijkt er dus op dat de dvd moeite heeft om naar het volgende hoofdstuk te gaan, want dan loopt hij steeds vast.

Iemand nog enig idee?
 
DMA staat op beide kanalen aangevinkt.

Iemand die nog een andere oplossing heeft?

Ik zou het erg op prijs stellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan