Brander dood??

• Onderwerp starter Onderwerp starter fr3z
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

fr3z

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2007
Hallo,

Mijn externe brander doet sinds kort raar want, als hij aangesloten is zie ik hem overal in nero, opslag beheren enz. MAAR als ik er een disc in doe geeft hij hem nergens aan. bijv in nero wil ik iets gaan branden en dan stop ik er een lege dvd in en dan druk ik op branden en dan geeft hij een foutmelding dat er geen schijf in zit. :confused:

Ik heb helaas het vermoeden dat hij overleden is. Misschien komt het door de verhuizing die hij heeft meegemaakt??

Wie kan mij helpen? Groetjes,
Jazz

Vertel ons eerst de volgende zaken:
1. Heb je virtual-cd achtige programma's geïnstalleerd, zoals Alcohol 120% of Daemon Tools?
2. Als je er een reeds gebrande of originele cd/dvd erin doet, kan die wel gelezen en afgespeeld worden?

We horen het wel.

Tijs.

1. Ja magic-ISO en Power-ISO.
2. Nee hij pakt geen originele, lege, gebrande schijven. (NIKS)

Ik hoop dat je er wat mee kunt?!,:)
Jazz

Gooi eerst eens het apparaat uit Apparaatbeheer (Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc) en start de pc opnieuw op, zonder het apparaat aangesloten te hebben.

Sluit 'm, terwijl Windows loopt, weer opnieuw aan, en kijk of het apparaat opnieuw wordt geïnstalleerd en of het dan wel weer gaat werken.

Mocht dat verder geen hulp bieden, zou je eens kunnen proberen of het lukt als je die *-ISO programma's deïnstalleert en de pc daarna opnieuw opstart.

Andere tip (voor Windows XP, daarna herstarten):
Start -> Uitvoeren ->
reg.exe add "HKLM\Software\MicrosoftWindows NT\CurrentVersion\Winlogon" /v "AllocateCDroms" /t reg_sz /d "0" /f

Meer tips heb ik helaas niet voor je.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan