Brander en Dvd rom spelen geen video zo als het moet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pincopallino

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
Berichten
124
Het is moeilijk te bepalen of een hardware of software storing is en deze vraag is bedoelt voor de echt experts.
Ik heb een MB. aangeschaft bij computerstunt te Haarlem nl : ASROCK P4i65GV intel 4 2,8. ingebouwd en voorzien van XP pro sp 3. Alles draait goed behalve dat als je een dvd video wil afspelen dan lukt het niet. ( streaming, muziek, programma installatie wel ). Allen codecs zijn aanwezig en ook de alles kunnen VCL player lukt het afspelen niet. Van alles geprobeerd ( tips van de leverancier ) 40 dan wel 80 aderige kabel, ander dvdrom, een vga kaart i.p.v vga on board. De bios geeft aan een correcte configuratie. De leverancier gaat er vanuit dat aan de MB. niets mankeert ( natuurlijk ) hij denkt dat een software probleem is. Wat is uw mening hierover ?
 
Zal ik u iets vertellen: Computerstunt is een prutwinkel. Ze zijn volgens mij ook al een keer bij Tros Radar geweest. Maar dat terzijde, maar als ik het goed begrijp kan u geen dvd's afspelen in VLC? Reageert de dvd-speler wel? Knippert het lampje of brandt hij continu?
 
de dvd-speler reageert wel, het lijkt dat alles goed gaat, maar daarna houdt alles op...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Krijg je als je er een cd in stopt bij windows niet zo'n pop-up met ''nieuwe dvd gevonden'' of iets dergelijks?
 
nee, je krijgt de standard venster met de afspeelmogelijkheden > windows media player of de VLC. Tijdens het afspelen knippert het lampje. De video weergave begint en daarna stop het. Tja... het gebeurt met de brander en de DVDrom zowel met een zelf gebrand DVD als met een originele..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lukt het met windows mp wel? En: kan je via Deze Computer wel bij de dvd?
 
nee, met mp begint met vierkantjes van allerlei kleuren en daarna houdt het op. Je kunt via deze computer wel bij de dvd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Doet de dvd het wel in een dvd speler op een tv?
 
Ja zeker ! en bij de ander PC. ook..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet u of de drivers van het moederbord geïnstalleerd zijn? Als u het niet weet of als u ze niet heeft, kan u ze hier downloaden.
Weet u anders, als het nog niet werkt, het type-nummer van de speler?
 
De drivers van het MB. zijn aanwezig. Audio/internet/streaming/ geen probleem.
Zo even de drive er uit halen pff... gedaan.

De brander = MSI DVD +/- R/+/- RW drive 2004 Model nr. DR8-A ( MS-8408 A )
De DVDrom = Aopen modelnr. DUW 1608/ARR
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Driver voor je brander
Ik zag wel dat er op het forum van AOpen zelf veel klachten over stonden. Kan je proberen de kabel op een andere ide poort op het moederbord aan te sluiten? Het kan zijn dat de poort kapot is...
 
De port is niet kapot anders zou de drive niet herkent worden denk ik..deze MB. heeft twee IDE porten en twee Sata porten ( hier heb ik geen apparaten voor ).Op IDE 1 staat harddisk 1 en 2. Als ik ga wisselen loop je het risico dat het systeem niet meer wil starten dwz. CMOS en BIOS resetteren toch liever niet. Maar er is vooruitgang geboekt nl: ik heb een ander dvdrom ingezet en deze doet het wel, dit geldt waarschijnlijk ook voor de brander. Drivers programma geeft aan " 30 drivers dienen te worden geupdate " tja..ik geloof het wel maar ik kan de software niet aanschaffen omdat ik ben niet bezit van een credit kaart enz. en verder doet de PC alles perfect.Ik ga zoeken naar een ander brander. Ik hou je op de hoogte.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het probleem is opgelost door een nieuwe brander te hebben aangeschaft. Waarschijnlijk door de drivers up te daten had het niet geoefent maar als ik het drivers software-programma + een credit kaart ging aanschaffen dan was ik duurder uit dan nu. Dank je wel andreazZz voor de info.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat opgelost is voor je.
Wel een verzoek aan je voor in de toekomst:Ik heb bij al je berichten de quotes verwijderd.Zou je gebruik willen maken van de knop:Reageer op vraag.
Bij ieder bericht je voorganger quoten is niet nodig.Topics worden zo onnodig lang met alleen maar dezelfde tekst.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan