brander en speler zijn verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZithaM

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2001
Zo ineens zijn de cd brander en speler verdwenen. Windows xp herkent ze niet meer. Bij wizard hardware worden ze wel genoemd maar komt de volgende melding; Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of ontbreekt (code39).
Ik heb geprobeerd de drivers erbij te zoeken maar kan ze op het net niet vinden. het gaat om een Aopen cd-rw CRW5232/arr en Liteon cdspeler TLN526.

Kent iemand dit probleem en weet waar ik de drivers wel kan vinden? Op de site van Aopen staat het niet.

Worden ze ook niet meer in app. beheer weergegeven met evt. een vraagteken of uitroepteken?
Wanneer je ze wel ziet staan in app.beheer, deïnstalleer ze dan eerst.
Controleer anders ook de flatcable van je spelers.

Mvg P

heb je systeemherstel al geprobeerd?

Franz zei:
heb je systeemherstel al geprobeerd?

Systeemherstel? Bah.
Ik hoor en leest het vaak, maar om de een of andere rede ben ik geen voorstander van systeemherstel.
Niet alles wordt teruggezet naar een eerder tijdstip. En vaak geeft het problemen.

patrickt zei:
Systeemherstel? Bah.
Ik hoor en leest het vaak, maar om de een of andere rede ben ik geen voorstander van systeemherstel.
Niet alles wordt teruggezet naar een eerder tijdstip. En vaak geeft het problemen.

dat is jouw mening, maar vaak is een probleem zo opgelost:confused:
probeer het eens, je kunt het altijd ongedaan maken.

patrickt zei:
Dat is de rede dat ik er geen voorstander van ben.

zal wel aan mij ligge dan:thumb:
maar,nooit proberen is altijd verliezen.
en, snap niet waarom je zo huiverig bent, kan nix mis mee gaan.

Dit leerde ik van Lucky.

2. CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Eric.

P.S. Systeem herstel staat bij mij standaard uit.
Dat is alleen voor mensen die van alles doen, zonder te weten wat de consequenties zijn.

Laatst bewerkt:
patrickt zei:
Worden ze ook niet meer in app. beheer weergegeven met evt. een vraagteken of uitroepteken?

Ze staan in apparaatbeheer met een uitroepteken.

Eric_Daleboudt zei:
2. CD- en/of DVD- speler/writer verdwenen?
Ga naar Start -> Uitvoeren, type daar in regedit en klik op OK.

Zoek naar : HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/

Klik nu met rechter muisknop op de volgende sleutel {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318} en kies voor Exporteren. Vul een naam in en blader naar de directory waar je de backup wilt plaatsen en klik op opslaan.

Verwijder nu in het rechter venster de sleutels met de volgende naam: UpperFilters en LowerFilters

Sluit het register en start de PC opnieuw op. Hij zal de verdwenen spelers nu opnieuw installeren.
Indien noodzakelijk mocht blijken kun je altijd de backup terugzetten door te dubbelklikken op dat bestand.

Oké bedankt! Ik ga deze actie proberen. Ik had de beide apparaten (1 brander, 1 speler) al losgekoppeld en weer aangekoppeld in de hoop dat ze als nieuw zouden worden herkend maar dat gebeurde niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan