Brander(s) werken niet meer goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter Monk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Monk

Banned
Lid geworden
1 aug 2004
Sinds een tijd doen de cd- en dvdbrander het niet meer fatsoenlijk. Het branden op zich gaat goed, maar de cd's die ik dan heb slaan over alsof er krassen op zitten wat niet het geval is. Ik gebruik dezelfde cd's en zo. Omdat de cd én de dvd brander het hebben vrijwel gelijk vraag ik mij af of het niet aan iets anders kan liggen. Het is iig wel vervelend. Smmige nrs gaan goed en staan er perfect op en dan een nummer dat overslaat :mad:
Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Laatst bewerkt:
Je vergeet nog een dingetje te vertellen.
Haal je de muziek van je harddisk of haal je het van een andere cd/dvd

Als het van je harddisk komt en beide branders/spelers doen dit dan zou de overdracht wel kunnen haperen.....misschien een ander ide kabel proberen.
Haal je het van een cd/dvd dan zou ik de lenzen eens schoonmaken.....hier zijn speciale schoonmaak cd/dvd voor.

Goede vraag. Ik haal het van de hd.
Ik ga even proberen of hij dat ook doet als ik van een cd brandt.
Als de overdracht hapert zou ik dan niet een foutmelding krijgen of zo? Hij doet het nml. niet bij de hele cd alleen hier en daar een nummer.

Op welke snelheid brand je deze CD's? Sommige cdspelers slaan inderdaad over als het boven een bepaalde snelheid gebrand is. Is de lens van je speler niet vies? Of is dit overal zo?

Het kan inderdaad ook goed zijn dat de datastroom naar je brander(s) niet continu is, maar normaal zou je daar een buffer underrun functie voor moeten hebben die dit opvangt. Staat de DMA mode aan voor zowel de HD als de branders? (Primaire / Secundaire IDE controller).

Op welke snelheid brand je deze CD's? Sommige cdspelers slaan inderdaad over als het boven een bepaalde snelheid gebrand is. Is de lens van je speler niet vies? Of is dit overal zo?

Het kan inderdaad ook goed zijn dat de datastroom naar je brander(s) niet continu is, maar normaal zou je daar een buffer underrun functie voor moeten hebben die dit opvangt. Staat de DMA mode aan voor zowel de HD als de branders? (Primaire / Secundaire IDE controller).

Ik gebruik niet een hoge brandsnelheid en ik heb ook andere snelheden geprobeerd. Maakt geen verschil. Krijg geen foutmeldingen verder oid.
Of de lens van de speler niet vies is weet ik niet. Maestro heeft me eens uitgelegd hoe ik dat moet schoonmaken maar ben het vergeten, het is alweer een tijd geleden.

Gebruik je toevallig nero bij het branden als audiocd met mp3 als bron?

In nero zit een bug in die dit soort problemen toont.
Probeer eens een ander brandprogramma die audio cd's kan branden.
Er zijn overigens genoeg freeware alternatieven die dit ook kunnen.

Ook een optie is om alle files eerst om te zetten naar wav en dan een audiocd bakken.
Dit gaat in nero toevallig wel goed.

en hoe is de overdrachtsmodus...?
Breezer zei het al, check die even, het kan zijn dat ie in die pio modus staat, dan schiet het niet op...(ervaringsdeskundige:o )

we horen het wel...

Rob

Ik gebruik inderdaad Nero om te branden. Ik ga het eens proberen met andere software.
En eh die overdrachtsmodus ehh..hoe kan ik die checken?

Via apparaatbeheer en dan de eigenschappen van je primaire en secundaire IDE controllers.

Iemand toevallig nog aanraders mbt freeware brandprogramma's? :)

Ok, ik heb en ander brandprogramma geprobeerd en vooralsnog lijkt dat goed te zijn gegaan. Ik zal de status van mijn vraag dan ook aanpassen. Bedankt voor jullie hulp :thumb:

graag gedaan en de titel staat ook juist:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan