Brander stopt bij 41%

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikself

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 nov 2001
Ik gebruik een externe usb dvd/cd brander, de Plextor DVDR PX-712A.
Nu wil ik een bestand van 625 MB branden, geen muziek of film maar gewoon als data. Het brandproces begint zonder problemen, maar als ie op 41% zit stopt ie ermee. Het enige wat ik nog kan doen is op annuleren klikken, met het gevolg dat ik Nero niet meer kan afsluiten, ook niet via taakbeheer. Ik moet de computer booten. Ik heb de laatste versie van Nero, de branderij van XP is uitgeschakeld.

Er zal wel een bestandje tussen zitten waar nero moeite mee heeft, maak er eerst eens een zip\rar bestand van.

Kan dit niet verder onderboewen maar je kan het proberen. :)

Laatst bewerkt:
@Kodro: heb ´t geprobeerd met de laagste snelheid, maakt niets uit.

Geplaatst door Jozo
Er zal wel een bestandje tussen zitten waar nero moeite mee heeft, maak er eerst eens een zip\rar bestand van.

Kan dit niet verder onderboewen maar je kan het proberen. :)
´t gaat om een .sle-file (Steganos Encrypted). Weet niet of ik daar wel een zipje van kan maken, maar zal ´t vanavond als ik thuis ben ff proberen.
ff wat meer info: betreffend bestand heb ik een maandje geleden gebrand op cd toen ik nog fat32 draaide. Na een format ben ik overgegaan naar NTFS. Ik kon het bestandje zonder problemen van het cd-tje halen en ook openen met Steganos. Omdat de inhoud ervan inmiddels gewijzigd is, wilde ik een backup maken op dezelfde cdrw. De cdrw heb ik eerst met Nero volledig gewist (niét de snelle methode dus), toen geprobeerd het bestand te branden met het gevolg dus dat ie er halverwege mee ophoudt.
Kan het te maken hebben met de wisseling van FAT32 naar NTFS?

Geplaatst door ikself

Kan het te maken hebben met de wisseling van FAT32 naar NTFS?

zou het niet weten.

Wel al een andere cd geprobeerd, een cdrw kan er wel eens mee ophouden.

Geplaatst door Jozo
Wel al een andere cd geprobeerd, een cdrw kan er wel eens mee ophouden.
Yep, ook al geprobeerd, zelfde verhaal.:confused:

En ?
Al een ander brand progje geprobeerd ?
bv gewoon XP ?

Probeer eens de aspi drivers opnieuw te installeren.

download pagina

neem de versie met de aspichk, met dit tooltje kan je zien of je drivers goed zijn.

groet speedtouch

@ Jozo: wordt nu niks meer, zit nu pas achter t machientje.

Geplaatst door speedtouch
Probeer eens de aspi drivers opnieuw te installeren.

download pagina

neem de versie met de aspichk, met dit tooltje kan je zien of je drivers goed zijn.

groet speedtouch

ASPI-drivers had ik ook al geïnstalleerd.

sorry dat ik nu pas reageer, maar de email-notificatie werkt niet zoals het zou moeten werken.:confused:

Geplaatst door speedtouch
Heb je ook al geprobeert om de usb uitgang te wisselen
Kan ik ff proberen.:) Ik doe het via een USB-hub, zou dat wat uitmaken? En 't is geen USB 2.0...

Ik heb mijn hub ertussen uit gehaald, kreeg problemen met de printer dan wel / dan werkte hij niet of liep vast.

:) Bedankt alvast. k ga in 't weekend ff aan de slag ermee. Welterusten!:)

:confused: Alles geprobeerd, maar helaas. Ik moet binnenkort toch een nieuwe (interne) brander kopen, die van mij is kapot en deze externe had ik ff geleend, moet ik vandaag weer inleveren. In ieder geval bedankt voor het meedenken!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan