brander verwijderd data van cd?????

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marie1

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2002
ik wilde net wat data toevoegen aan een al eerder gemaakte cd.
dat heeft nooit problemen opgeleverd.
maar nu kreeg ik een fout melding
en tot mijn stomme verbazing is alle data van de cd verdwenen.
het gaat om een gewone cd dus niet om een rewritable.
Jullie snapt dat ik gigantisch baal, want zo'n 300 Mb aan gegevens is nu gewoon weg.

hoe kan dit, hoe kan ik dit voorkomen en is er nog een mogelijkheid om het terug te halen?

is er nou echt niemand die weet wat er gebeurt kan zijn, of dan in elk geval hoe ik de volgende keer kan voorkomen dat ik alles kwijt ben?

ga eens opzoek naar isobuster en kijk of je de gegevens van die cd nog naar boven kunt halen met dit programma.
ziet isobuster de verloren data nog dan proberen het naar een map op de hardeschijf te kopieren.

ik vermoed dat je de 2e keer gekozen hebt voor multisessie cd maken terwijl dat de eerste keer niet gedaan is.

bedankt, ik ga van de week even puzzelen.

en voortaan toch maar voor de zekerheid data van de cd eerst ff terug copieren naar de harde schijf voor ik er iets bij zet.

als je een cd maakt en je wilt er later wat bij zetten kies dan voor multisessie cd maken.
dan kun je er later altijd wat bijzetten.

ja dat doe ik dus normaal gesproken ook, maar blijkbaar is het toch een keertje fout gegaan.
:o

Beetje erg laat, maar door ziekte opzij gelegd en toen maar ff totaal vergeten.

Isobuster ziet wat er op de schijf staat. (****a)

In de uitleg staat dat ik extract - bold moet doen, maar bij extract kom ik geen optie bold tegen.
is bold hetzelfde als RAW?

Geplaatst door Amorlaura
Dat is de clou je hebt hem niet op multisessie gezet
Een vinkje verkeerd en hij ziet de rest niet meer.
(screenshot ter informatie, kweet niet of dit de juiste instelling is)

Bijlagen

• nero-settings.gif
    nero-settings.gif
    18,8 KB · Weergaven: 30
dat was me al enige maanden duidelijk James merci.

;)

wil nu alleen nog weten hoe ik de nog aanwezige maar onzichtbare data weer kan terug krijgen.

Lets try something else:

Kijk even op het screenshotje.
PS: bij mij stond er nergens volumes, terwijl ik ook nero heb, ik moest eerst naar het tabblad hardware, daar mijn cd-drive aanklikken en dan eigenschappen nemen.

Bijlagen

• nero-uitleg.gif
    nero-uitleg.gif
    16,6 KB · Weergaven: 22
james bedankt maar ook dit is het antwoord op de oorspronkelijke vraag en het gaat me nu hierom:

Geplaatst door Marie1
Beetje erg laat, maar door ziekte opzij gelegd en toen maar ff totaal vergeten.

Isobuster ziet wat er op de schijf staat. (****a)

In de uitleg staat dat ik extract - bold moet doen, maar bij extract kom ik geen optie bold tegen.
is bold hetzelfde als RAW?

Bold wil zeggen vetgedrukt, de optie die vetgedrukt staat, die kan je het best nemen. Meestal gewoon extract, of extract raw and convert (of zoiets), maar nooit volledig raw, want daar kan je weinig mee doen.

Groeten, James:)

thnx ik ga morgen ff zoeken of ik er dan uit kom:thumb:

dat morgen wordt dus ff later, ivm computerproblemen.
Er is nu nieuwe harde schijf geplaatst en ook maar over gegaan op XP, moet hier eerst ff alles op orde krijgen en snappen voor ik me met dit schijfje bezig ga houden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan