Brander wordt wel herkend, maar brandt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

LeViN

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2002
Hallo, sinds een tijdje kan ik niet meer branden met mijn Samsung sh-w162l brander. Mijn pc herkent de brander wel gewoon, maar als ik een dvd probeer te branden met nero of alcohol 120 krijg ik de melding dat er geen schijf in zit, terwijl dat wel het geval is. Als ik een dvd of cd in de dvd doe, dan flikkert het groene lichtje van de brander slechts even maar gebeurt er verder niks.
Tot voor kort zat deze brander in een andere pc die dood is gegaan, maar op dat moment werkte hij naar mijn weten nog gewoon goed. Het is pas sinds hij in deze pc zit dat hij niet meer werkt. Daarom heb ik geprobeerd allerhande drivers voor het moederbord (ECS P4S5A) en de brander te downloaden, maar dat mocht niet baten.

Kan iemand me verder helpen?

nadat je deze brander in de computer hebt geplaatst heb je toen al een keer kunnen branden.
Of is het probleem vanaf het eerste moment dat deze is ingebouwd.

Heb je dit ook wanneer je een ander merk schijfje gebruikt? (test het eens)
Minder waarschijnlijk maar het kan ook nog zijn dat je laserkopje vuil is.

Grtz.

nadat je deze brander in de computer hebt geplaatst heb je toen al een keer kunnen branden.
Of is het probleem vanaf het eerste moment dat deze is ingebouwd.
Vanaf het eerste moment dat deze is ingebouwd helaas.

Heb je dit ook wanneer je een ander merk schijfje gebruikt? (test het eens)
Minder waarschijnlijk maar het kan ook nog zijn dat je laserkopje vuil is.

Grtz.
Ja, ik heb er nu al verscheidene geprobeerd. En het teken dat hij ook helemaal niet herkent dat ik er een cd of dvd in heb gedaan doet me denken dat het eerder aan de brander ligt.

Waar kan ik dat laserkopje vinden? :)

Laatst bewerkt:
als het vanaf het eerste moment van inbouwen is dan vraag ik mij af of de kabels goed zitten.

Heb je vista of XP
over xp is namelijk bekend dat er welleens branders niet altijd even goed werken.
Zo heb ik dat ook een keer met een HP brander gehad,
denk dat dit best hetzelfde probleem kan zijn.

Probeer hem eens te herinstalleren...
Of update de driver

Ja, ik heb Xp en heb de nieuwste drivers gedownload.

Ik ga eens kijken of het helpt als ik de brander zelf even aansluit.

Ik laat nog van me horen. :p

Het heeft vooralsnog niets opgeleverd. Ik zie verdere tips en trucs graag nog tegemoet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan