Brander

• Onderwerp starter Onderwerp starter rama
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rama

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jan 2001
Hallo ik heb een nieuwe brander gekocht,en wel de Plextor 48/24/48. Mijn vraag is hoe snel kan ik nu audio branden zonder kwaliteit verlies. Gr. Rama

maar volgens mij kan het oiok wel hoger maar dat izz op eigen risico moet je zelf maar ff proberen

Het maakt in de meeste gevallen niks uit voor het lezen van CD's, op welke snelheid ze gebrand worden. Misschien op "goedkopere" CD's, maar de meeste zijn 1-16x of hoger gekwalificeerd.

Het schrijven op lagere snelheid is wel beter voor CD's die daarvoor geoptimaliseerd zijn, wat met normale CDR's niet het geval is.

Een neven effect dat kan optreden bij het schrijven op lage snelheid van de huidige media is, dat CD's doffer klinken dan bij hogere schrijfsnelheid.

Niet te vergeten dat je niet voor niks een brander koopt met hoge snelheid, sommige modellen ondersteunen het schrijven op 1x voudige snelheid niet eens meer.

http://www.cdrinfo.nl/faq/audiocd.php

Ik doe lekker ouwerwets en houdt voor branden van Audio 4x aan. Voor data-cd's ga ik op topsnelheid.

Ik heb Philips CD-R80 Silverspeed 32 x. Is dan 16 x schrijven wel mogelijk

Hey hey ja zekers is dat mogelijk, weet niet welk programma je gebruikt, maar het komt als goed is van zelf aan de beurt als je instelt hoe je je cd wilt branden.

Greetz Jeroen

Kijk eens naar de tijdswinst die je doet als je brandt op 32x ipv 16x ; Het scheelt echt niet zo danig veel.
Op een cd wordt er niet constant de gevraagde snelheid geschreven. Doorgaans schrijft de writer enkel aan 16x. Ik zou voor niets boven 16x gaan...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan