Branders vergelijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvpttn

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2007
Hoi Forum;
Weet iemand een website o.i.d. waar ik van alles over branders te weten kan komen, zoals waar op te letten bij aanschaf, kwaliteit, enz.
Vr. groet. Jan.:)

Op kieskeurig.nl staan van veel producten gebruikerservaringen.
Als je op de bovenstaande link klikt kom je bij de categorie 'computers'.
Onder het kopje 'opslagmedia' kan je kiezen uit de branders.
Denk dat je de cd- en dvdbranders bedoelt? :)

.
Denk dat je de cd- en dvdbranders bedoelt? :)
Ja, idd, ik heb een dvd brander, maar ik vertrouw de kwaliteit van het gebrandde bestand niet. Ik heb regelmatig dvd's die gaan haperen. Ik heb ook al op "Kieskeurig" rondgekeken, maar kan niet echt ontdekken wat nu absoluut betrouwbare branders zijn. Dus vandaar de vraag. Bedankt voor je reaktie.
Jan
:)

Hoi Jan,

geen dank hoor. Ik vind het leuk om mensen te helpen :).
Weet je zeker dat het aan je brander ligt? Maw: heb je de dvds al in verschillende spelers afgespeeld?
Misschien is het ook handig om te vertellen wat voor soort dvd's of cd's je gebruikt.

Misschien is het handiger even te vermelden, wat je precies brand en wat er precies niet goed gaat. Welke brandsoftware gebruik je en hoe brand je de dvd's precies?

Ik heb zelf altijd branders van Plextor, nooit problemen hiermee. Het zijn niet de goedkoopste branders.

Ik monteer en bewerk oude familievideo's via Magix, en brand ze dan op dvd. Het probleem doet zich ook op andere dvd spelers voor, maar op de pc spelen ze wel goed af. Het probleem is n.l. dat ze na een tijdje spelen gaan haperen, blokvormige beelden gaan vertonen en stoppen, ook het geluid gaat dan haperen. Het begint een beejte en dit wordt steeds erger, totdat de dvd niet meer afspeelt. En daarbij gaan ze niet altijd op dezelfde plaats, of op hetzelfd moment haperen. Heeft denk ik te maken met de temp. Het schijnt niet uit te maken of het een goedkope of juist dure dvd is. Hema, sony, maxell en zelfs Emtec Gold geven het probleem. Ik brand altijd met Nero, op de laagst mogelijke snelheid. Ik heb ook het videoforum van Magix geraadpleegd, en daar vermoed men ook dat het gebrandde signaal de boosdoener is. Het is een goedkope, merkloze brander. Dus: ik denk zelf dat het gebrandde signaal van zeer zwakke kwaliteit is (als dat mogelijk is). Wat ik nu dus eigenlijk zoek zijn vergelijkende testrapporten. Nou, een heel verhaal, ik hoop dat ik niet al te onduidelijk ben en ben benieuwd naar jullie reakties.
Groetjes, Jan.:)

In mijn pc heb ik een NEC (3520A) brander zitten, niet duur en nog nooit problemen gehad. In mijn laptop zit een Samsung brander en tot nu toe doet die het ook goed. Plextor is inderdaad één van de betere zo niet de beste maar de prijs is vele malen hoger dan van andere merken. Pioneer, Sony en Lite-On doen het ook wel goed.
Er zijn dus heel wat merken die goede branders maken, uiteraard zijn de schijfjes ook van groot belang.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan