Branders worden niet meer herkend maar krijgen wel stroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0685

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2010
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een nieuwe PSU in mijn pc gebouwd maar nu ziet de pc geen van beide optische schijfstations meer. Ook ziet hij de floppy-drive niet. De optische schijfstations zijn en niet zichtbaar in deze computer en niet meer in de bios en ook niet in apparaatbeheer. Ik heb alle mogelijke opties al nagekeken maar niks helpt. De floppy is wel zichtbaar in de apparaatbeheer als "onbekend" en in de bios zie ik hem ook maar in deze computer niet.

Weet iemand wat de oplossing van dit probleem is?

Groeten,

gast0685

Alle drie apparaten hebben voeding en een datakabel nodig. Ik denk, dat de stekkers los zitten ...

en wel de juiste aansluiting van de kabels.

1. Alle kabels zitten goed vast
2. Ja ik had de jumpers omgezet (en weer teruggezet nadat Dnties me dat aanraadde)
3. Ja alles zit goed. S-ata in s-ata floppy in floppy en ide in ide.

Floppy kabel ook goed om, deze kun je makkelijk verkeerd om aansluiten.

ide wel nul op nul aangesloten.

we gaan morgen de hele pc meenemen naar Hardware outlet en hem dar laten nakijken.

waarschijnlijk is de IDE-poort stuk. het zou te duur worden om hem te laten repareren dus nu heb ik een externe usb brander.

helaas vergeten te vertellen dat de voeding op 115 volt is gezet en dat er 230 op aangesloten werd.

Ik heb dus uiteindelijk een externe brander gekocht. En hoe het is gebeurd weet ik niet maar sinds de start met de externe brander doen ook de 2 interne stations het.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan