Brandgevaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaakiesjaakie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Hallo,
Als beveiliging heb ik een camera welke aangesloten staat op een computer en via software worden er beelden gedecteerd en vervolgens opgeslagen. Omdat ik bang ben dat mijn computer in de brand vliegt (en deze niet altijd aan wil hebben) zit ik er aan te denken een oude laptop te komen en deze 24 uur per dag aan te laten staan en hier het software op te laten draaien (en dan via draadloos netwerk de beelden kan bekijken op mijn andere PC).

Nu de vraag waar het om draait: Is er brandgevaar bij een laptop die altijd aan blijft staan? (wanneer ik bijv de accu er uit haal)

een laptop vat eerder vlam dan een pc, maar dit gebeurd zelden, een brandmelder erboven en klaar

een laptop vat eerder vlam dan een pc, maar dit gebeurd zelden, een brandmelder erboven en klaar

Bedankt voor je antwoord.
Waardoor vat een laptop eerder vlam?
Wanneer de PC vlam vat en de brandmelder af gaat wanneer wij weg zijn, is het huis evengoed plat gebrandt.

Een laptop verbruikt doorgaans wat minder stroom dan een PC, dus als je hem 24 uur/dag aan wil laten kan dit een overweging zijn.
En in de brand vliegen zal op zich wel meevallen, maar niet alles is uit te sluiten.
Een ander belangrijk punt is, waar zet je hem neer.
Staat hij in de woonkamer, zal de inbreker de laptop of pc mee kunnen nemen en daar gaan dus alle beelden.
Een andere optie is om deze computer in de schuur te zetten, een plaats waar een inbreker niet gauw zal zoeken.
Komt er dan brand, fikt alleen het schuurtje af ( als het goed is )

En een laptop bevat ook nog eens een batterij die vervolgens lithium bevat. Als je laptop dan toch vlam vat, kan je hem niet met water blussen. Daardoor zal het alleen nog maar harder gaan branden, ook zijn de batterijen in laptop en in andere apparaten (klik) of zoek maar eens op google. Maar al met al. Het risico is klein op een laptop en op een desktop is het risico nog kleiner. Je kan pc's gerust 24 uur aan laten staan.

Een laptop verbruikt doorgaans wat minder stroom dan een PC, dus als je hem 24 uur/dag aan wil laten kan dit een overweging zijn.
En in de brand vliegen zal op zich wel meevallen, maar niet alles is uit te sluiten.
Een ander belangrijk punt is, waar zet je hem neer.
Staat hij in de woonkamer, zal de inbreker de laptop of pc mee kunnen nemen en daar gaan dus alle beelden.
Een andere optie is om deze computer in de schuur te zetten, een plaats waar een inbreker niet gauw zal zoeken.
Komt er dan brand, fikt alleen het schuurtje af ( als het goed is )

Echter schuurtjes zijn vaak vochtig en dat lijkt me niet zo'n goede combinatie als je juist brand wilt voorkomen. Vocht + elektronica = kortsluiting. En natuurlijk moet er ook nog een stopcontact in het schuurtje zitten.

Echter schuurtjes zijn vaak vochtig en dat lijkt me niet zo'n goede combinatie als je juist brand wilt voorkomen. Vocht + elektronica = kortsluiting. En natuurlijk moet er ook nog een stopcontact in het schuurtje zitten.

Ik ken jouw schuurtje niet.
Maar een computer die aan staat, produceerd genoeg warmte dat hij niet of nauwelijks vochtig wordt.
Misschien als het 's winters echt koud wordt dat hij een beetje hulp nodig heeft.

Hallo,
Als beveiliging heb ik een camera welke aangesloten staat op een computer en via software worden er beelden gedecteerd en vervolgens opgeslagen. Omdat ik bang ben dat mijn computer in de brand vliegt (en deze niet altijd aan wil hebben) zit ik er aan te denken een oude laptop te komen en deze 24 uur per dag aan te laten staan en hier het software op te laten draaien (en dan via draadloos netwerk de beelden kan bekijken op mijn andere PC).

Nu de vraag waar het om draait: Is er brandgevaar bij een laptop die altijd aan blijft staan? (wanneer ik bijv de accu er uit haal)

waarom denk je eigenlijk da je pc in de fik vliegt is ie zo erg overclockt of wat?? mijn pc heeft vaak zat 24 uur aangestaan niks aan te merken dus ik snap eigenlijk nie waarom je dat wilt

Met Vriendelijke Groet Stephan

waarom denk je eigenlijk da je pc in de fik vliegt is ie zo erg overclockt of wat?? mijn pc heeft vaak zat 24 uur aangestaan niks aan te merken dus ik snap eigenlijk nie waarom je dat wilt

Met Vriendelijke Groet Stephan

Tsja, ik heb wel eens gelezen dat de meeste branden die niet ontstaan zijn door brandstichting, ontstaan door kortsluiting.
Waarom zou er in een PC geen kortsluiting kunnen ontstaan vraag ik me altijd af.

Natuurlijk vliegt hij niet in de fik door een te warme processor o.i.d.

Hooi,

Bij apparaten die aangesloten zijn in het stopcontact is altijd brandgevaar.
Je kan het natuurlijk verhelpen door maatregelen te nemen, zoals andere mede helpmij mensen al gepost hebben, om dit te verminderen.

Dus de kans dat het vlam vat bestaat altijd.
Wel gebeurt het zelden.

Ik heb wel is kortsluiting gehad met mijn laptop + adapter toen kwam er rook uit etc. gelukkig was ik er bij toen het gebeurde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan