Brandprobleem!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bellie

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2004
Berichten
69
Hallo,

Ik heb een irritant probleem bij het branden, zowel met Nero Ultra 7 als Alcohol 120.
Normaal gesproken kan/kon ik gewoon op 8x branden. Maar sinds een week of 2 / 3
kom ik niet verder dan een gemiddelde snelheid van 2,7x max.! Dat scheelt nogal in de tijd natuurlijk, van 9 1/2 min naar 27 min!!

Ik zelf heb het gevoel dat mijn intern geheugen "vol loopt" (512 MB) zodat het data verkeer van mijn Harddisk naar mijn schrijver 1 op 1 gaat lopen. Als ik brand zie ik ook het LEDje van mijn Harddisk tegelijk knipperen met het LEDJE van mijn schrijver.
In Nero is de ULTRA BUFFER 100% en loopt af en toe richting 0%, maar de andere buffer heeft een jojo ingeslikt en komt zelden halverwege zijn balkje!

Ook kan ik gedurende het branden geen ander applicaties meer openen. Kan wel maar dan wordt mijn geduld erg zwaar op de proef gesteld!!

Wie weet wat dit probleem veroorzaakt, zit nu zelf te denk aan de uitweg van formateren...
Is nog niet zo lang geleden gebuurt dus liever niet weer!
 
Laatst bewerkt:
Ben nog steeds niets wijzer, heb al IDE kabels gewisseld enz!
Weet iemand of er een programma/tooltje bestaat waarmee ik een
NEC ND2500A kan testen? Ik heb het vermoeden dat mijn "buffer" geheugen
het heeft begeven....
 
doe eens een leeg schijfje in je brander en ga dan in Nero naar Nero Toolkit> Nero Infotool.

Geef eens aan wat je daar allemaal ziet of zet hier even een schermdumpje neer van de tabbladen "drive" en "Disc".
 
Ben je misschien overgestapt op een ander merk schijfje? Of is het wellicht een cd-rw in plaats van een cd-r?
 
nee niet gewisseld van merk, Platium 8x.
Is trouwens DVD+R
 
Nou ik ben eruit hoor! Brander van vriend geleend en nu zijn er geen problemen....
Komt er dus opneer dat ik een nieuwe brander kan gaan kopen.
Zijn gelukkig tegenwoordig niet meer zo duur!!

Toch bedankt voor de aandacht en adviezen!!

Gr. Bellie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan