brandprobleempje cd-rw

Status
Niet open voor verdere reacties.

kruidnootje

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2003
Hoi,

Ik heb een paar cd-rw's gekocht, het leek mij handig omdat je er steeds bestanden af kan halen en andere er weer op kan zetten. Dat was leuk gedacht van mij, maar het lukt me niet om bestanden op de cd-rw te krijgen.

Als ik in verkenner de documenten kopieer naar de cd-rw-drive, zet hij ze eerst in de wachtrij, daarna klik ik op de drive en kan dan 'bestanden op cd zetten' aanklikken. Dan krijg ik een wizard, waarin hij de cd-rw niet als schrijfbare media ziet. Ook in Nero lukt het niet om iets op het schijfje te branden.

Met gewone cd-roms branden is er geen enkel probleem. Mis ik soms iets: moet je een cd-rw soms eerst formatteren na aankoop ofzo, of hoor je hem helemaal niet te 'branden' maar moet je ernaartoe kopiëren?

Heeft iemand wijze raad?

Alvast bedankt!!!

Meestal, moet je cdrw's eerst wissen/formatteren om er vervolgens data etc op te kunnen branden.

suc6

Formatteren is alleen nodig als de de CDRW als continue beschrijfbaar medium gebruikt. Gebruik je een normaal brandprogramma dan is formatteren niet nodig.

Hoi Tiborv en bas9, bedankt voor jullie reactie!

Is formatteren er een direct-cd van maken?
Dat heb ik namelijk een keertje geprobeerd, op zich werkte dat wel op mijn eigen pc, maar als ik mijn cd'tje op de pc van iemand anders wilde openen, ging dat niet.

Ik zou er eigenlijk op elke pc iets op willen kunnen zetten/afhalen, is dat ook mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan