brandproces mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

harrynoob

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 sep 2006
Kan iemand mij helpen?
Mijn brandprocessen mislukken, dat gebeurt steeds bij de lead-in. Gelukkig is mn schijfje dan nog bruikbaar, Maar ik kan dus niet branden:( Heeft iemand misschien enige tips. Mn log-file zit in de bijlage

Bij voorbaat dank,

Harry

Bijlagen

Je kunt hier nog updates ophalen voor je Nero software. Vergeet niet ook het bijbehorende language pack hier te downloaden voor de taal waarin je Nero gebruikt.

Probeer dit eerst.

Tijs

Laatst bewerkt:
Begin eens vooraan:

- de brander heeft het altijd goed gedaan tot nu toe? Ja / Nee ?
- doet 'ie vreemd met dat ene schijfje of heb je ook andere schijfjes geprobeerd, ook een RW ?
- als 'ie "spontaan" vreemd is gaan doen, wat heb je recentelijk daarvoor softwarematig of hardwarematrig aan je systeem veranderd / gesleuteld?
- een driver update zoals wordt voorgesteld is m.i. alleen maar zinvol als er een goede reden is om dat te gaan doen, of mogelijk nog anders gezegd: "Waarom doet de brander met de huidige software opeens niet meer wat 'ie altijd wel goed heeft gedaan"?

Als we het antwoord op die vraag weten, kunnen we verder kijken naar een oplossing.

Heb je ook al geprobeerd om met de buildin brandsoftware van Windows te branden?

En last but not least: je zal niet de eerste zijn waarvan later blijkt dat het schijfje naar de kl**ten was, m.a.w. gebeurt dit ook met andere schijfjes?

Volgens mij ligt het niet aan de Nero updates, want als ik een ander brandprogramma (DVD Decrypter) gebruik, dan komt dezelfde foutmelding op hetzelfde moment (bij de lead-in. Maar ik ga het zeker proberen

De brander heeft het altijd wel goed gedaan, totdat de foutmeldingen kwamen. Ik heb verschillende CD-R en DVD-/+R gebruikt,maar er is geen verschil ( dezelfde foutmelding).
Wat betreft handmatig/softwarematig sleutelen heb ik niets bijzonders gedaan, ik heb een programma gedeinstalleerd (office 2003)

Ik heb nog niet met buildin brandsoftware via windows te branden. Ik zal het wel proberen.
Ik hoop dat jullie nog tips over hebben:confused:

Kijk ook altijd even in Logboeken (Start -> Uitvoeren -> Eventvwr.exe) in de sectie Toepassing en Systeem of daar geen meldingen staan m.b.t. waarschuwingen en fouten die wellicht invloed hebben op de werking van software en hardware.

Tijs.

Misschien domme vraag... maar zijn die dvd's wel 8x en niet 4x..... want je probeert ze met 8x te branden... stel de brandsnelheid, gewoon om te proberen, eens wat lager in.....

Ik heb gekeken in de logboeken,maar ik zie niets raars :( En ik heb ook geprobeerd met een lagere snelheid te branden, maar dat helpt niet:( ......................

Kijk ook in deze thread hier. Anders komen tips op 2 plaatsen dubbel te staan.
Samenvattend (details voor sommige tips in bovengenoemde thread):
- DMA mode wel werkzaam? (Je log-file zegt van wel)
- Master Slave settings van de brander wel goed? (waarschijnlijk wel goed)
- Logboeken nakijken (is al gebeurd)
- Juiste media gebruikt, zoals aangegeven als 'aanbevolen/ondersteund' door de fabrikant van de brander?
- Nieuwere firmware van de brander ophalen bij fabrikant van danwel de brander, van danwel de pc en installeren.
- Media misschien bekrast, in de zon gelegen etc.
- Goede WNASPI32.DLL (aspi-driver) actief?
- Update van de brandsoftware.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan