• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

"break links" werk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

BjornCl

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2013
Hallo,

ik heb een bron bestand met een 20 tal sheets. Elke sheet is een rapportje, waarbij de meetste data wordt opgehaald uit een datadump, door middel van "SIMIFS" en dan verwijzen naar de Datadump
Elke sheet heeft ook een aantal totaal rijen die worden gemaakt met een eenvoudige "SUM"

ik heb een stukje VBA code geschreven waarbij elke sheets wordt opgeslagen in een nieuw wordbook.

For N = 1 To 45

Sheets(sh(N)).Select
Sheets(sh(N)).Copy

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="K:\Hubs\Reporting Central HUB\GL\exportfiles\Promo_" & sh(N) & ".xlsx", FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False

Next

Het probleem is dat de meeste cellen nog verwijzen naar het brond bestand : voorbeeld
=SUMIFS('K:\Hubs\Reporting Central HUB\GL\[GL_NW_Promo.xlsm]Data'!$O:$O;'K:\Hubs\Reporting Central HUB\GL\[GL_NW_Promo.xlsm]Data'!$C:$C;MSS_BNL!$E10;'K:\Hubs\Reporting Central HUB\GL\[GL_NW_Promo.xlsm]Data'!$J:$J;MSS_BNL!$F10;'K:\Hubs\Reporting Central HUB\GL\[GL_NW_Promo.xlsm]Data'!$H:$H;MSS_BNL!H$7)

ik dacht dat ik dei links kon verwijderen door File --> Info --> Related Documents --> Edith Links to Files --> Break Links

Maar de link blijft bestaan en krijg dus geen values

iemand een idee???

thansk
Bjorn

Ter info: ideaal zou zijn moest ik de link kunnen verwijderen in de VBA code dier hierboven saat.

Alle tips zijn welkom

Test deze voor te beginnen al eens.
Code:
Sub tst()
    Dim vLinks As Variant, lLink As Long
    For N = 1 To 45
        Sheets(N).Copy
        With ActiveWorkbook
            vLinks = .LinkSources(Type:=xlLinkTypeExcelLinks)
            If vLinks = vbNullString Then GoTo vervolg
            For lLink = LBound(vLinks) To UBound(vLinks)
                .BreakLink vLinks(lLink), 1
            Next lLink
            .SaveAs Filename:="K:\Hubs\Reporting Central HUB\GL\exportfiles\Promo_" & N & ".xlsx", FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False
        End With
vervolg:
    Next
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan