Breakpoints genegeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Op een specifieke werkstation worden de breakpoints genegeerd en ik kan niet debuggen.
Is dit een soort instelling die ik op MS Access niveau moet aanzetten?
Code wordt correct uitgevoerd alleen kan ik niet debuggen.

Heb je ergens de opdracht EnableEvents = False gebruikt? Dan kan dat gebeuren. Zeker als er ook een Msgbox in de code zit; als je die afsluit loopt de code inderdaad dan door. Loop anders vanaf het begin door je code heen in de stapmodus. Dan vind je de plek wel. Of maak even een subje waarin je alle schermhandelingen weer op True zet.

Had ik al gedaan maar doet het meteen. Al gelijk bij het opstarten maar lees correct de syntaxis. Waar kan ik: opdracht EnableEvents = False vinden? Zojuist in de code gezocht maar kon deze nergens vinden

Kan zijn dat je dat alleen in Excel kan gebruiken. :). Maar het gaat dus om code die de berichtgeving uitzet. SetWarnings (gebruikt bij actie queries) is ook een verraderlijke, die dit effect veroorzaakt. Als je die vóór een query op False zet, en ná de query op True gaat het meestal wel goed, maar als je de laatste actie verder naar achter schuift, en voordat de code wordt uitgevoerd de code wordt afgebroken, dan blijft SetWarnings dus op False staan, en is de werking van de db (tijdelijk) verziekt. Dus daar kan je ook nog naar kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan