Breedband delen??

Status
Niet open voor verdere reacties.

FunZip

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
Hoi,

Als ik via een "crossed cable" mijn Eurodocsis (Wanadoo) modem aansluit op mijn (host) PC kan ik dan in principe met elke switch het -BREEDBAND- signaal delen met mijn andere peeCee's of kan dit alleen met een signaal van een telefoon modem???

ThnX.

Geplaatst door crash
Volgens mij kan je dan vanaf die host pc een LAN-switch aansluiten om op meerdere pc's internet te krijgen.

Lees anders deze topics door.
D'r staat veel info in over het internet delen.:)
http://www.helpmij.nl/forum/forumdisplay.php?s=&forumid=237

Bedankt voor snelle reactie.

Het Eurodocsis modem werkt nl met het L2TP protocol maar volgens mij heb ik daar "achter" de host PC geen last meer van bij verdeling van het breedband signaal.

Denk jij er ook zo over?

Grtzzz.

Ik heb zelf Chello en verdeel m'n internet met een LAN-switch(Sweex).
Internet komt vanaf de modem(Motorola surfboard) naar de host pc.
De host pc deelt het internet, vanaf een tweede netwerkkaart gaat het naar de LAN-switch.
Deze verdeelt het over 5 poorten en kan dus totaal 5 pc's het internet op krijgen.(1 host, 4 clients)

Het lijkt me, dat als je het internet na je host pc gaat delen, je niet meer met het L2TP protocol te maken hebt.
Mischien dat iemand anders dat ff kan bevestigen?

Geplaatst door crash
Ik heb zelf Chello en verdeel m'n internet met een LAN-switch(Sweex).
Internet komt vanaf de modem(Motorola surfboard) naar de host pc.
De host pc deelt het internet, vanaf een tweede netwerkkaart gaat het naar de LAN-switch.
Deze verdeelt het over 5 poorten en kan dus totaal 5 pc's het internet op krijgen.(1 host, 4 clients)

Bedankt crach,

Zo wil ik het ook doen, met 3 clients dan, lijkt me het snelst en stabielst!
Even afwachten of iemand nog bevestigd of het L2TP protocol geen roet meer in het eten gooit voor ik de eurootjes uitgeef.
Volgens mij niet want jou motorola surfboard werk ook met het L2TP prtcl dacht ik.

Grtzzz.

Geplaatst door FunZip
Bedankt crach,

Volgens mij niet want jou motorola surfboard werk ook met het L2TP prtcl dacht ik.
Graag gedaan.
Ik heb verders geen verstand van het L2TP Protocol.

PS het is Crash met een S.;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan