Breedbeeld LCD and games: hoe zit dat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slacker

Gebruiker
Lid geworden
29 jan 2006
Hallo, ik zou graag de Acer 1916WS breedbeeld LCD kopen.
Ik trade op de beurs dus heb ik graag één breder scherm voor m'n aandelengrafieken, MAAR ik speel ook graag games zoals binnenkort Battlefield 2. Nu lees ik hier en daar dat breedbeeld en games niet samengaan. Of toch niet aan hoge resolutie ofzo.

Is een breedbeeld lcd geen goeie optie? dank je

hoe groot is je scherm dat je wilt kopen eigelijk???
stel dat hij 1600x1200 heeft dan kan je het beste er spellen op spelen met een videokaart die die resolutie aankan.(gewoon eff in de handleiding of de site kijken)

en of je er goed spellen op kan spelen moet je kijken naar het contrast en de 'refreshing ratio' oftewel er staan (*)m/s

je kan spellen wel al goed spelen met 8m/s, maar de lager de beter.
als het aantal m/s te hoog ligt krijg je ghosting, en dan word je beeld wazig(dat wil je iig niet hebben)

hopelijk heb ik het een beetje goed uitgelegt:D

antwoord

wel,

de acer 1916ws 19'' heeft een resolutie van 1440X900 en een responstijd van 8 ms

Het feit dat het LCD is met 8ms kan me eigenlijk niet zoveel schelen. Het is eerder de native resolution van het scherm dat kan tegenwerken bij een game. Of is dat niet zo?

ik denk dat het wel tegen zou kunnn werken die native resolution, maar ik denk dat je daar bij nieuwe spellen geen last van hebt, ik weet het niet precies dus jemoet ve op een andere post wachten of even de chat opgaan:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan