breedbeeld op ATI Radeon X740XL??

• Onderwerp starter Onderwerp starter D@nny
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

D@nny

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,

Ik wilde vandaag een nieuw TFT-scherm kopen en toen zag ik een ACER Breedbeeld scherm staan. Nu zit ik met volgende vraag: de verkoper zegt dat niet alle videokaarten breedbeeld aankunnen.
Wie weet of de ATI Radeon X740XL PCI-express (Aldi PC) dit aankan. Vind op de site van ATI hierover niks terug.

Is het uberhaupt beter zo'n 16/9 verhouding of kan je beter kiezen voor de traditionele verhouding?

Alvast bedankt,
Groeten,
D@nny

Ja, hoor, die kunnen zelfs cinemamodus draaien, het is maar een instelling van de overlay, genaamd overlapping, moet wel ingesteld worden in de beeldscherminstellingen.

overlapping

Hoi,

Bedankt voor je reactie. De optie "overlapping" heb ik inderdaad bij de instellingen van ATI gevonden. Het enige dat ik hier kan wijzigen zijn dingen zoals contrast, helderheid enz.. ik vind nergens iets van formaat of zo. Is dit normaal of moet ik wel degelijk ergens kunnen kiezen tussen 16/9 en 4/3?

Groeten,
D@nny

Indien je hem als primaire beeldscherm gaat gebruiken, kun je dat doen bij de eigenschappen van beeldscherm en de resolutie aanpassen voor dit formaat, die overlapping is bedoeld voor de secundaire monitor of t.v. en dan je daar films op bekijken, indien die is aangezet bij weergaves.

Het zijn meestal de onboard beeldschermkaarten (S3 of SIS) die het niet aankunnen. Agp en Pci-E zullen daar (meestal) geen moeite mee kennen.

Traditioneel gekozen

Hoi,

Bedankt voor jullie reakties.
Ik heb toch maar een "traditioneel" scherm qua verhoudingen gekozen. Het is de Samsung SyncMaser 920n 19" geworden.

Groeten,
D@nny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan