Breedbeeld op een niet breedbeeld monitor.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Modelmaker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Hallo,

Zojuist heb ik voor de vijfde keer binnen 1 dag mijn computer opnieuw opgestart. Dit omdat mijn linker monitor van de twee vaag doet. Ik heb in mijn computer 2 videokaarten zitten, een standaard 4 MB kaartje (merk weet ik niet) en een ATI RADEON 9200 kaart (hoofdmonitor). En bij die kaart ligt volgens mij een probleem.

Elke keer als ik een tijdje windows draai (XP) dan wil het gebeuren dat ik na een restart mijn monitor instellingen kwijt ben. De monitoren (beide) staan weer afgesteld op 1024 x 768 en bovendien geeft mijn hoofdmonitor een soort vaag breedbeeld weer. Wanneer ik dan de resolutie terug wil zetten op de oude resolutie, 1152 x 864 dan doet de tweede monitor gewoon zijn werk. Alleen de hoofdmonitor heeft er dan geen zin meer in. Ik krijg een soort onzichtbare scroll balken in mijn scherm waardoor ik of de startbalk niet zie of de bovenste balk van mijn scherm, ook blijven er 2 zwarte balken in mijn monitor staan die ik onmogelijk meer wegkrijg (via monitorinstellingen op de monitor zelf lukt het niet).

Nu heb ik al een videokaart driver update gedaan zoder dat dit eigenlijk hielp, ik heb getest of het beter ging als ik mijn andere monitoren ontkoppelde en alleen mijn hoofdmonitor draaide maar het maakte geen verschil, de zwarte balken boven en onder blijven in mijn scherm staan. Voor de monitor (Philips 107MB) zijn geen extra drivers beschikbaar. Ook het omwisselen van de monitor met een andere (Compaq S710) maakt geen verschil.

Ik zou zelf niet meer weten waar het aan ligt . . .

Het is niet de eerste keer dat het gebeurd, normaal deed ik een reinstall van mijn machine maar daar heb ik nu eigenlijk niet zoveel tijd voor. Verder vind ik het onzin dat ik iedere 3 weken mijn machine opnieuw moet installeren omdat er softwarematig (waar het lijkt) iets fout gaat. Ik heb het ook geprobeerd met windows ME, 2000 en 2003 maar overal gebeurde hetzelfde, na 3 weken ging het weer mis met de monitoren . . .

Ik hoop dat jullie kunnen helpen . . .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan