Breedte rapport aanpassen

• Onderwerp starter Onderwerp starter a1mat
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

a1mat

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2001
Hallo lezers.

Een vraagje:Als ik in Rapporten een factuur open dan staat deze in een te klein formaat.
Ik moet dan steeds bij BREEDTE 100 % instellen.
Is het mogelijk om deze 100 % ergens vast in te stellen zodat ik dat niet iedere keer opnieuw moet doen?
En hoe moet dat dan?
Ik werk met Windows XP en Access 2003.
Als iemand mij kan helpen, graag en
Bij voorbaat mijn dank
Met vriendelijke groeten
Mathieu.

Dit soort aanpassingen moet je doen in de ontwerpmodus van het rapport.

Access vertoont hier een beetje eigenaardig gedrag.
Als je dit soort aanpassingen doet en je slaat het rapport op dan werkt het prima.

Als je vervolgens het rapport een keer opent in ontwerpmodus dan worden dit soort aanpassingen gereset naar de default. Als je het rapport dan nogmaals opent klopt er weer geen bal van.

Houd er dus rekening mee dat je elke keer als je het rapport opent in ontwerpmodus je dit weer even goed moet instellen.

Hallo Bartels,

Mijn dank voor uw reactie maar mijn vraag is nu nog: waar en hoe doe ik dat in de ontwerpmodus want daar zie ik nog niets staan van "Breedte"
Kunt u dat nog even aangeven?

Mijn dank.
Met vr.gr. Mathieu.

Dus maw. verplaats in je rapport een veld, en zet teug op de vorige positie. Ga naar pagina instelling en verander zoals je wenst. sla daarna het rapport op. Dit zou toch moeten lukken.

Goede morgen
Ben ik weer eens een keer !
Het kan ook anders:

Gebruik een macro om het rapport te openen en
Doe dan
OpdrachtUitvoeren
zoom 100%

Paul

Als je het rapport in ontwerpmodus opent vindt je onder Menu Bestand de optie Pagina-instelling. Daar kun je dit soort dingen instellen.

Heer Bartuls
Helaas in het menu Bestand onder" Pagina instelling" in de ontwerpmodus van een rapport staat niets over Breedte.
In dit venster Pagina instelling zijn de tabbladen : Marges-Pagina en Kolommen maar geen Breedte instelling van het rapport voorbeeld .

Ik weet het verder ook niet.

Groetjes Mathieu

Geplaatst door a1mat
Heer Bartuls
Helaas in het menu Bestand onder" Pagina instelling" in de ontwerpmodus van een rapport staat niets over Breedte.
In dit venster Pagina instelling zijn de tabbladen : Marges-Pagina en Kolommen maar geen Breedte instelling van het rapport voorbeeld .

Ik weet het verder ook niet.

Groetjes Mathieu

In je ontwerp weergave, hoe staat daar je pagina breedte? Voor portret max. 20 cm, voor landscape, max. 28 cm. Dan kan je bij pagina instelling je marges op 0 zetten. Dan opslaan, en dan zou het toch moeten lukken.

Heer Bartels

Ik voeg u hierbij een screen print van de ontwerpweergave van mijn rapport met het venster van pagina weergave.
Ik zie in de ontwerpweergave geen rapport breedte.
Waar is portret max 20 en landscape max 28 weergegeven???????

Groetjes Mathieu

Bijlagen

Geplaatst door a1mat
Heer Bartels

Ik voeg u hierbij een screen print van de ontwerpweergave van mijn rapport met het venster van pagina weergave.
Ik zie in de ontwerpweergave geen rapport breedte.
Waar is portret max 20 en landscape max 28 weergegeven???????

Groetjes Mathieu

Ziet er toch goed uit zo. Enkel de marges nog op 0 zetten. Een A4 in potret heeft en max. breedte van 21 cm. Uw rapport staat nu op 18 cm breedte. Wil je dit veranderen, klik op je witte achtergrond, je krijgt een blokje te zien, met de muis ga je daarnaar toe, dan krijg je zoiets te zien <----> dan sleep je die naar de gewenste afmeting.

Hallo VANZWAM,

Ook de marges op 0 gezet maar dit werkt ook niet.
Ik denk dat we langs elkaar heen corresponderen want ik kan me moeilijk voorstellen dat wanneer je de marges op 0 zet bij "pagina instelling" in de ontwerpmodus, dat dan in de "Voorbeeld" modus het rapport op 100 % gaat staan.
Mijn voorstel is, dat ik gewoon verder ga op de oude mannier en dan maar dubbel klik om op de 100% breedte van het rapport te komen.

Bedankt voor de moeite

Met vr.gr. Mathieu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan