• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Breinbreker: 3600 excel documenten printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

javaka

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jun 2007
Hallo,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende: vanwege de overgang naar een nieuw computersysteem heeft een afdeling zonder dat systeem moeten werken. Gevolg is dat er nu 3600 excel documenten staan te wachten om geprint en in het nieuwe systeem ingevoerd te worden.
Probleem is alleen dat van elk excel document alleen de eerste pagina moet worden geprint. Als ik bijv. 200 documenten selecteer en met mijn rechtermuisknop voor afdrukken kies, er dan 600 printjes uit de printer komen, waarvan er 400 weg kunnen.

Is hier een macro voor te maken of moet ik dit papierverlies maar accepteren?

Bedankt vast!

Hi Javaka,

Welkom op het forum.

Enkele vraagjes om aan de slag te kunnen gaan

Staan alle documenten in dezelfde directory ?
Zijn het allemaal afzonderlijke excel-documenten, of meerdere tabbladen per document ?
Hebben alle documenten een bepaalde naam : bv Doc001.xls Doc002.xls , of zit er geen logica in de benaming ?

Thanks,

Joske

dag javaka,

het is m.i. wel mogelijk via VBA om telkens alleen de eerste pagina uit te printen. maar als je overgaat naar een nieuw systeem is het misschien ook interessant om deze bestanden tegelijkertijd in een ander formaat op te slaan. de logica kan ik uitleggen, maar het schrijven in vba niet.
1. open bestand
2. print 1ste pagina
3. saveas, vb csv
4. sluit bestand
5. open volgend bestand.

je heb dus wel een lijst nodig van alle bestanden.

hierbij een bestandje dat het voor je doet (ik heb het niet zelf geschreven). Let er wel op dat je de inhoud die er nu staat (telgids.xls) niet wist, want dan werkt het niet meer.

steven

Bijlagen

Hi Javaka,

Welkom op het forum.

Enkele vraagjes om aan de slag te kunnen gaan

Staan alle documenten in dezelfde directory ?
Zijn het allemaal afzonderlijke excel-documenten, of meerdere tabbladen per document ?
Hebben alle documenten een bepaalde naam : bv Doc001.xls Doc002.xls , of zit er geen logica in de benaming ?

Thanks,

Joske

Hoi Joske,

Ja alle documenten staan in dezelfde directory. Het zijn afzonderlijke documenten en in de benaming zit geen enkele logica.

Nogmaals dank

Kan je die documenten niet converteren naar een bepaalde indeling en dan via een import module deze uploaden in het nieuwe systeem? Zou veel tijd besparen denk ik.

Kan je die documenten niet converteren naar een bepaalde indeling en dan via een import module deze uploaden in het nieuwe systeem? Zou veel tijd besparen denk ik.

dat was handig geweest, maar niet mogelijk.. ik heb inmiddels het antwoord en zoals altijd is de oplossing simpel geweest: de gebruikers die al de losse documenten gaan invoeren hebben dubbele beeldschermen:o Dus: op het ene beeldscherm het geopende exceldocument en op het andere scherm het nieuwe systeem waarin ze het exceldocument overnemen:thumb:

Bedankt voor het meedenken!

javaka,

zet je de vraag dan ook op opgelost? (rechts onder)

steven

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan