Breuk in draad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spenderman

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2004
Berichten
201
Goedendag,
Ik zit met een probleem er komt nog maar aan 1 kant geluid uit mijn headset, ik denk dat er een breuk in de draad zit weet iemand hoe ik de draad kan vervangen? of wat kan ik nu het beste doen?.

Alvast bedankt er zit ook nog een Volumeregelaar aan de draad.

:)
 
Headsetje vervangen lijkt mij de beste optie, dat soort spullen zijn niet echt voor reparatie gemaakt.
misschien eerst even met andere headset kijken of het probleem niet ergens anders zit.
 
Geld groeit me niet op de rug :) het is een sennheiser PC150 koste me 85 euro.
Probleem zit niet ergens anders met andere headset heb ik wel gewoon geluid.
 
Kijk daar ligt het probleem, alles is gegoten en gelijmd contacten draad naar speaker zijn meestal ook niet te soldeen.
Kortom je moet heel handig zijn en goed gereedschap hebben om zoiets te repareren.
 
Ik zou de volume knop er tussenuit halen en dan solderen.
Na het solderen hetgesoldeerde afdekken met krimpkous, dan heb je geen onderbrekingen meer (helaas ook geen volumeregelaar) en ben je verzekerd van een goedwerkende set.
 
Iets lastiger maar wel mooier (als je het voorzichtig doet)
probeer het oorstuk waar de draad in gaat te openen (ervan uitgaand dat er 1 draad 1 oorstuk ingaat en geen naar de ander) en vervang het hele snoer door hem daar los te solderen en een snoer van een el cheapo headset er aan te zetten (al dan niet met volume knop)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan