• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

breuken in excel

• Onderwerp starter Onderwerp starter genji
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

genji

Gebruiker
Lid geworden
6 sep 2007
Hai,

Ik heb nog een vraagje ivm Excel.
Ik heb nl. een hele lijst staan met zaken zoals 1,5/2 en 4/4 enzovoort.
Als ik 1,5/2 intyp is er geen probleem, maar als ik 4/4 intyp krijg ik 4/apr :mad:
Ik heb dus de celeigenschappen eerst verandert naar dd/m, maar dan zit ik vast voor een volgende bewerking uit te voeren. Dan heb ik de celeigenschappen op # / # gezet, maar dan wordt 4/4 weergegeven als 1.
Hoe kan ik dus 4/4 weergeven zonder dat Excel deze breuk gaat vereenvoudigen???

Grtz

Heb al een oplossing gevonden ;) Gewoon tekst gebruiken bij celopmaak :rolleyes:

Dat kan wel zijn, maar dan kan je er niet meer mee rekenen naderhand.

Of is dat niet de bedoeling?

Nee dat is niet de bedoeling. Het is een manier van noteren in een prijslijst waarbij je eerst het vermogen vd motor geeft en achter de / het aantal toeren per min.

Grtz

Dan mag je de vraag ook op opgelost zetten.
Overigens kun je ook overal een spatie voorzetten.

Richard

of een ' eerst typen

Wat ik niet wist (las het op internet daarstraks), is hoe je bvb 4/5 laat staan als breuk en niet als datum. Gewoon ingeven als 0 spatie 4/5. Mocht er iemand het nodig hebben... ;)

Wigi

Nog een oplossing

Per toeval heb ik nog een mogelijkheid ondekt en herinnerde mij deze vraag. Het maakt tevens het overzicht wat duidelijker, dus de 'helen' van de breuk iets meer gescheiden.

Je typt gewoon 2 spaties (of meer) tussen de 'helen' en de breuk notatie!

vb. : 2(spc)(spc)4/4

Dit werkt ook als je de 'helen' gewoon weg laat, mocht dit nodig zijn.
De gegevens worden automatisch als tekst behandeld ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan