Bricked USB [No media]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Beste,
Bij het snel koppieren van een film naar mijn usb heb ik mijn usb wat te snel uitgetrokken vrees ik. De usb vroeg in het begin om te formatteren
wat ik dan ook deed. Maar dan kwam er op dat hij niet kon formateren :S.

In schijfbeheer word de USB als "verwisselbare schijf" gezien maar geen partities. Ik kan de USB niet meer formateren al komt het disk icoontje wel te staan in "Mijn computer".

Via Gparted vind hij hem ook niet en een complete Zero write met "dd" werkt ook niet.

lsusb in linux herkend de usb wel.

HP Disk formatter herkend de usb niet.

Iemand nog een idee?

- Maxim

ook daar kan hij niet mounten. lsusb ziet de usb wel maar de naam is denk ik van het geheugen/controller want het merk klopt niet.

Hmmm.... ziet er slecht uit, ook omdat GParted hem niet ziet.

Ik zou bijna vermoeden dat het flash-geheugen nu kapot is. Mogelijk is dat ook wat andre@home vermoedt.
Enige wat ik nog zie (let op: SELECT wel de juiste DISK) is 'm wipen via DISKPART (in een "Als Administrator" gestarte CMD.EXE)
Komt op het volgende neer:
DISKPART
LIST DISK
[Kijk welk DISK-nummer de memory-stick voorstelt]
SELECT DISK <disk-nummer, maak hier GEEN fout mee!>
CLEAN
[CLEAN wist alles! Vandaar dat je geen fouten mag maken.]
EXIT

Komen er ergens fouten in dit proces, stop dan meteen: fouten zijn kostbaarder dan de aanschaf van een nieuwe memory-stick.

Herstart daarna de pc en kijk of je (vanuit Schijfbeheer) weer wat kunt met de niet-toegekende ruimte op de memory-stick. Gaat dat (weer) niet, dan zou ik inderdaad vermoeden dat het flash-geheugen nu kapot is, en dus kun je dan de memory-stick weggooien (of garantie claimen).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan