Bridge mode! hoe stel je dat in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

waltervp1

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Berichten
72
Hallo,

ik heb twee routers in huis. 1tje die alleen kabel verwerkt niet draatloos. en daar heb ik weer een router ( draadloos) en als ik daar de kabel via de andere router in doe krijg ik alleen lokaal. de draadloze router is van linksys en type WRT54G hoe stel ik de Bridge mode hier op in? alvast bedankt!:):thumb:
 
Er bestaat in de handleiding van de WRT54Gv7 geen bridging modus in de WRT54G.
Wat je wel kunt doen is via een 'trucje' de WRT54G 'degraderen' tot draadloos accesspoint.

Laten we zeggen dat "provider-router" het apparaat is dat je provider beschikbaar heeft gesteld en WRT54G je eigen draadloze router:

Je kunt je WRT54G gebruiken als accesspoint/switch naar een netwerk van een internet router die ervoor staat (provider-router). Wat je moet doen is:
1. Ontkoppel de WRT54G van de provider-router.
2. Sluit een pc/laptop aan op een van de LAN poorten van de WRT54G.
3. Vraag op de aangesloten pc een nieuw ip-adres aan de WRT54G, via
XP:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /release
Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /renew
Vista:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /release
[Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig /renew
(of herstart je pc/laptop)
4. Ga naar de 'configuratiewebsite' van de WRT54G
5. Zet DHCP serving uit op de WRT54G
6. Zet alle mogelijk verstorende zaken op de WRT54G uit, zoals UpnP, RIP routing, portforwarding etc.
7. Ken aan de LAN poort van de WRT54G een vast ip-adres toe dat valt in de LAN ip-reeks van de provider-router, maar (normaal) niet wordt uitgegeven met DHCP door de provider-router.
Je moet dus een vast ip-adres op de WRT54G instellen dat niet door een andere computer/laptop gekaapt wordt, maar dat wel valt in de ip-reeks van het LAN van de provider-router. Dat kan bijv. een 'hoog' ip-adres zijn, bijvoorbeeld eindigend op 253 of een 'laag' ip-adres, als de DHCP-server in de provider-router als DHCP-server bijv. adressen uitgeeft vanaf 33.
De pc zal nu de verbinding verliezen met de 'configuratiewebsite' van de WRT54G.
8. Verbind een LAN poort (dus niet de WAN poort) van de WRT54G met een LAN poort van de provider-router.
9. Vraag op de pc weer een nieuw ip-adres aan, die zul je nu krijgen van de provider-router ipv. de WRT54G.
10. [Je kunt de (draadloze) configuratie van de WRT54G nog steeds wijzigen, maar dan op het vaste ip-adres dat je in stap 7 hebt toegekend aan de LAN-poort van de WRT54G].

Alle pc's die (bedraad of draadloos) via de WRT54G zijn verbonden zullen nu een nieuw ip-adres moeten aanvragen, en die krijgen ze van de provider-router.
Je hebt dus de WRT54G als verkapte accesspoint/switch in het netwerk gezet.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
@waltervp1: We hebben hier op het forum niets meer van je teruggehoord.
Graag even reageren op de tip(s) die je gegeven zijn, alsjeblieft.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan