??Bridge/router -> PC -> Printer -> hdd??

Status
Niet open voor verdere reacties.

joeymaster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jun 2009
Wellicht dat iemand een goed idee heeft voor het probleem waar ik mee zit.

Mijn buurman en ik delen een draadloze internet verbinding, waarbij de draadloze modem bij hem staat.

Binnen kort komt mijn draadloze wifi printer van HP binnen. Deze wil ik graag op het netwerk aansluiten, zodat ik ook met mijn laptop gebruik kan maken van de printer.

Tevens wil ik een externe hardeschijf aansluiten op het netwerk om van alle computers centraal een back-up te kunnen maken (en tevens met mijn tv hiervandaan films te kijken).

Nou zit ik met het volgende:
Ik vind het niet prettig om mijn hardeschijf en printer aan te sluiten op het netwerk wat ik deel met mijn buurman. Ik vind namelijk dat hij niet in mijn backups hoeft te kijken en geen gebruik hoeft te maken van mijn draadloze printer.

Ik heb wat verschillende verhalen gelezen over "Bridge/routers".
Mijn vraag is, kan ik onze draadloze verbinding met zo'n bridge opvangen en mijn draadloze printer en externe hardeschijf op de bridge aansluiten.
En vervolgens een soort "nieuw" draadloze verbinding uitzenden waarbij ik dan internet heb, m'n printer kan gebruiken en centraal backups kan maken.

(en wat kan ik hiervoor het beste gebruiken? een "bridge"??)

Ik hoop dat ik het duidelijk heb omschreven.

Hoi,

Volgens mij met een tweede router, die je aansluit op die van de buurman en DHCP uitschakelen.
Je kunt nu met je eigen router alles aansluiten, zonder dat de buurman daar gebruik van kan maken.
Voor een gateway naar het internet via (de router van) je buurman en een direct op je netwerk aan gesloten printer en (netwerk-)harde schijf heb je zelf ook een router nodig.

Hoi,

@Teugem,

Als je deze tweede router op die manier aansluit (met DHCP disabled), krijgen alle apparaten hun IP adres van de eerste router, m.a.w. zitten alle apparaten in dezelfde IP range. Volgens mij kan je dan toch niet beletten dat de buurman ook toegang heeft tot de harde schijf en de printer? Of vergis ik mij?

Hoi,

Oke, dus ik moet een router kopen.
Om deze aan te sluiten op de modem bij de buurman, kan dat dan draadloos of moet hierdan wel een kabel tussen?
Ik wil het graag draadloos nl..

Ik heb er weinig verstand van maar als ik in de zelfde ip range zit als de buurman maar mijn router beveilig met b.v een wap/wep sleutel kan hij er denk ik niet bij of wel?

Hoi,

Indien je buurman niet zo veel van internet kent, ben je redelijk veilig.
Indien je het wireless wil, heb je een wireless bridge nodig.

Hallo,

Oke dan moet het dus een brigde worden,

Heeft u voormij misschien een aantal sugesties? Waar ik dan ook een usb externe harddrive op kan aanlsuiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan