bridge4u

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
hoi

ik ben gisteren naar een demonstratie van draadloos
internet geweest, het zag er allemaal perfect uit.
goede downloadsnelheden ed.
maar nu vertelde mij gisteren iemand dat je daar beroerd online games mee kan spelen, omdat het via de sateliet gaat
is dat zo???
en wie heeft er nog tips waar ik evt op letten moet??

Jouw term 'draadloos internet' is een beetje verwarrend. Aan de ene kant kan het satellietinternet betekenen (redelijke bandbreedte, maar hoge ping -> slecht voor spellen) maar ook WiFi-internet, dus via een draadloos netwerk in je dorp/stad verbinding maken met de ISP en dan via hem op het internet gaan. Dat laatste is ongeveer net zo snel als 'normaal' ADSL/kabelinternet en heeft ook geen nadelige invloed op spellen e.d.

Geplaatst door luuk2512
ze noemen het wifi
en de downloadsnelheid was met 128k/bits modem
bij nvidia gemiddeld 80 kb

http://www.bridge4u.nl
|Wifi heeft niks met satelieten te maken. Het is gewoon een modernere vorm van radiotelegrafie en niet van satelietcommunicatie.

Het lijkt me een goed alternatief, alleen is het niet altijd even makkelijk om een goede verbinding te krijgen. Die is zéér afhankelijk van de omgeving. Een flinke boom of een dikke muur van gewapend beton kan al fataal zijn voor je verbinding. Ook een magnetron kan roet in het eten gooien, evenals sommige draadloze telefoons (niet mobiele, maar draadloze huistelefoons).

Verder: je moet wel duidelijk onderscheid maken tussen kb (kilobits) en kB (kilobytes). 128 kb = 16 kB, niet erg veel (ongeveer dubbele ISDN snelheid). Waarschijnlijk bedoel jij kB, dat is dus wel 8x zoveel.

Laatst bewerkt door een moderator:
Bridge4u is een draadloze internet verbinding en haalt hogere snelheden dan adsl- en kabelverbindingen. Een snelheid van 11 Mbit/s is mogelijk, echter wij houden voorlopig een 512Kbit/s internet snelheid aan met de doelstelling om dit later verder te verhogen. Tevens is er een zogeheten 'local loop', hiermee behaalt u 11 Mbit/s als u communiceert met andere Bridge4u WiFi gebruikers in uw regio

bron: bridge4u

dat van modem foutje van mijn kant

Ow, 512 Kbit is niet zoveel, maximaal 64 KB/s (zelf zeggen ze slechts 30-50). Wel vervelend dat je aan een datalimiet zit, dat hebben veel kabel- en adslproviders niet. Die 1 GB zit erg snel vol.

Ik zou het alleen nemen als kabel- of adslinternet niet mogelijk is.

geen kabel hier of adsl
512 gaat naar 1024 bij 50 gebruikers
wat zeker lukken gaat hier in ruinen
snelheid bekeken bij bridge4you gebruiker, en die is bij nvidia.com voor de laatste driver 70 a 80 kb
dus 18 mb in ca 3 minuten
igg bedankt voor je reacties

o ja data limiet is verhoogd inmiddels naar 2 gig
en onder de 10 mb telt ie niet mee

Ok, dan is het wel te doen ja. Vergeet overigens niet dat het dus 70 tot 80 kB is, niet kb . Klein verschil, maar wel 8x zoveel :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan