brief/document samenvoegen en als e-mail bijlage versturen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kleverwal

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2010
Ik wil met afdruk samenvoegen een brief als bijlage bij een e-mail versturen.
Heeft iemand enig idee of dit mogelijk is en hoe?
Tot nu toe deed ik afdruk samenvoegen e-mail bericht en voegde voor het verzenden het betreffende bestand handmatig toe. Echter, nu heb ik een verzendlijst met 800 adressen en dat is wel erg veel werk.

Je oude methode had je sowieso niet hoeven gebruiken, want je kunt al jaren vanuit Word rechtstreeks een email samenvoeging doen. Het hangt een beetje van de Word versie af die je gebruikt; maar bij het starten van de Samenvoegwizard krijg je gelijk al de vraag of je een e-mail samenvoeging wilt maken. Hierbij kun je aangeven of je het samen te voegen document als bijlage wilt versturen, of als tekst.

Bedankt voor je snelle reactie.
Wat ik wil is een gepersonaliseerde brief samenvoegen en als bijlage (in Word en niet als PDF) per e-mail verzenden naar 800 adressen uit een Excel lijst.
Indien mogelijk zou ik ook nog een begeleidende tekst in de e-mail willen zetten.
Dit is wat anders dan een e-mail samenvoeging maken. Ik heb dit ook geprobeerd, maar als ik dan het document als bijlage wil versturen dan krijg ik de melding "programma probeert toegang te krijgen to adresgegevens die zijn opgeslagen in Outlook" wat ik niet helemaal begrijp, want dat is niet zo. Als ik toestaan klik gebeurt er niets.
Oh ja, ik gebruik office 2007.

Je was wel degelijk op de goede weg; de waarschuwing die je krijgt wordt veroorzaakt door een 'beveiling' binnen Office. Word belemmert het versturen van massa-mails met een popupo om te voorkomen dat er spam wordt verstuurd. Met het programma ClickYes kun je die melding onderdrukken, althans geautomatiseerd verwerken.
Bij de email samenvoeging kun je er voor kiezen om de tekst als bijlage te versturen, waarbij je de tekst van de email kunt aanpassen, of het document als mailtekst. Kortom: volgens mij precies wat je wilt...

Ik heb ClickYes gedownload en de melding wordt nu niet meer gegeven, maar de mails worden ook niet verstuurd?!
Stel dat ik het anders wil doen en wel als volgt:
Ik maak in Word een samenvoegbestand voor een mailing die ik per e-mail ga versturen. Nu wil ik daar wel een standaard bijlage bij voegen. Weet je ook of dat mogelijk is in Word 2007 of 2010??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan