Geachte lezer.
Ik vraag me af of het mogelijk is om een brief te schrijven in Access.
Ik stel me het volgende voor: Bij formulieren heb ik een veld waar ik tekst kan invoeren.
Dit is dan mijn brief.
Vervolgens wil ik gaarne deze brief voorzien van “ bepaalde adressen” die ik in een tabel heb staan bij de sectie tabellen.(dus niet alle adressen)
Hiervoor moet ik dan waarschijnlijk werken met een query waar ik criteria invoer.
Via rapporten moet ik dan vervolgens brieven kunnen genereren met de tekst die ik bij het formulier heb getypt voorzien van de gewenste adressen.
Is dit mogelijk en kan mij dan iemand aangeven in grote lijnen hoe ik dan te werk moet gaan?
Ik heb wel enige kennis van Access,maar hiervoor mis ik even de aanpak.
Ik werk met Access uit office 2003 en Windows XP.
Bij voorbaat mijn dank en in afwachting van een gunstige reactie
Verblijf ik met vr.gr.
Mathieu
Ik vraag me af of het mogelijk is om een brief te schrijven in Access.
Ik stel me het volgende voor: Bij formulieren heb ik een veld waar ik tekst kan invoeren.
Dit is dan mijn brief.
Vervolgens wil ik gaarne deze brief voorzien van “ bepaalde adressen” die ik in een tabel heb staan bij de sectie tabellen.(dus niet alle adressen)
Hiervoor moet ik dan waarschijnlijk werken met een query waar ik criteria invoer.
Via rapporten moet ik dan vervolgens brieven kunnen genereren met de tekst die ik bij het formulier heb getypt voorzien van de gewenste adressen.
Is dit mogelijk en kan mij dan iemand aangeven in grote lijnen hoe ik dan te werk moet gaan?
Ik heb wel enige kennis van Access,maar hiervoor mis ik even de aanpak.
Ik werk met Access uit office 2003 en Windows XP.
Bij voorbaat mijn dank en in afwachting van een gunstige reactie
Verblijf ik met vr.gr.
Mathieu