Briefpapier in Outlook via Gmail gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik gebruik graag bij het versturen van een e-mail briefpapier (briefhoofd).
Dat gaat prima, behalve als ik de gmail-account gebruik om de mail te verzenden. Dan krijgt hij het niet voor elkaar de mail de eeur uit te doen: is lang bezig met de "e-mail verzenden" maar uiteindelijk is het niet verstuurd en staat het nog in de Outbox. Via een andere account (binnen dezelfde Outlook) gaat een mail met hetzelfde briefhoofd (ca 58 Kb) wel meteen de deur uit en staat dan netjes in de map verzonden items. Verzenden vanuit een andere account NAAR een gmailadres gaat ook meteen goed.
Ik gebruik Vista en Outlook 2003.

Is er een oplossing voor mijn probleem?

Lijkt mij
1. Of een beperking van GMail
2. Of een verkeerde instelling van het GMail account, waarin je vergeten bent de SMTP-server van GMail in te stellen (je kunt geen GMail versturen via de SMTP-server van je provider).

M.b.t. 1.: Kijk even in de bijlage waar je logging kunt aanzetten. Zodra je informatie uit de logging hebt gehaald kun je het weer afzetten.

De logging informatie staat in: C:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Temp\Opmlog.log
(Oftewel: Start -> Uitvoeren -> %temp%\Opmlog.log)

Als je een stuk van de log hier post, maak afzenders en geadresseerde even 'onbekend' het deel vóór het @ teken te vervangen door XXXXXX

M.b.t. 2.: Kijk even hier voor de juiste instellingen.

We zien/horen wel hoe je ermee gevaren bent.

Tijs.

Bijlagen

• outlook2003_logging.jpg
    outlook2003_logging.jpg
    98,2 KB · Weergaven: 76
(je kunt geen GMail versturen via de SMTP-server van je provider)

Bij Online kan ik wel Gmail versturen via hun smtp-server.
(Dit terzijde).

Imap

Ik heb alles opnieuw geconfigureerd (dus oude account eerst verwijderd) en toen gekozen voor IMAP.
Dit geeft geen problemen, hoewel Outlook een aparte sectie voor de IMAP-mailtjes (met inbox etc.) heeft aangemaakt. Heb nog niet alles uitgeprobeerd, maar tot-nog-toe lijkt het goed te gaan. Ik kan dus het briefpapier gebruiken.

Ik had overigens ook een ander probleem: na wat extra mappen in INBOX te hebben gemaakt bleek bij het ophalen van de mail ALLE mailtjes van Gmail opgehaald te worden, iedere keer weer! Dit duurt telkens even: zo'n 40 mb iedere keer.

Dat is nu met IMAP ook (gelukkig) niet meer zo.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan