Briefpapier printen -> Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diaan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2004
Berichten
2
Voor klanten maken wij e-mailtemplates met mooie kleurtjes en bedrijfslogo's. Het versturen en ontvangen van die templates gaat goed. Alle tekst en plaatjes komen te staan waar ze moeten staan.
Het probleem komt als de mailtjes, opgemaakt in zo'n template, geprint worden. De plaatjes worden dan niet meegegeven. En komt er een mooi "plaatje niet gevonden kruisje".

Ik heb op de site van microsoft al gevonden dat er problemen bekend zijn en dat er een patch voor is. Ik heb die patch geintstalleerd en dan gaat het printen goed.

So far so good. Het enige probleem is dus dat alle ontvangers die patch zouden moeten draaien. Maar het geeft dus aan het het niet "onze schuld" is dat het niet werkt.

MAAAAAR, een klant klaagde onlangs dat ze onze e-mails en de door ons, voor hen, gemaakte template niet konden printen maar een andere template wel.

Rarara hoe kan dat?
 
Hoi,

Heeft dat andere sjabloon, ook een grafisch logo?
Wat print er niet uit, het logo of in het geheel niets. Of te wel, de printopdracht komt niet door.

Ik weet natuurlijk niet, hoe custom dat sjabloontje van jullie is? (vervaardigd door een profesioneel bedrijf, of zelfbouw)

Ligt er natuurlijk ook een beetje aan, wat er zo bijzonder is aan dat sjabloon. Als er alleen maar een logo'tje inzit dan lijkt het op het eerste gezicht kolder dat dit niet zou printen.

Dan moet er toch echt eens nodig iemand aan de andere kant naar zijn pc kijken. (is mijn bescheiden mening)

Wat natuurlijk wel een mogelijkheid is, dat in het e-mailsjabloon een vaste printer is toegewezen?
En als de klant deze niet heeft, dan gaat ie ook niet printen ook. (moet ie wel een foutmelding krijgen)

Laat maar weten of je hier iets aan hebt?

See Yah! :thumb:
 
Bedankt voor je hulp maar helaas heb je mijn vraag niet helemaal begrepen ben ik bang.

Het komt wel gewoon uit de printer, bij ons en bij de klant, alleen print hij de plaatjes niet mee.

Mijn vraag is dus of er naast die update van office nog andere mogelijkheden zijn om het printen goed te krijgen?
Of in ieder geval andere oorzaken aan te wijzen zijn.

En indien dat niet het geval is is een site waar goed en duidelijk, op code niveau uitgelegd word wat en waarom er in een goede mailtemplate moet staan.
 
Geplaatst door Diaan
Bedankt voor je hulp maar helaas heb je mijn vraag niet helemaal begrepen ben ik bang.

Het komt wel gewoon uit de printer, bij ons en bij de klant, alleen print hij de plaatjes niet mee.

Mijn vraag is dus of er naast die update van office nog andere mogelijkheden zijn om het printen goed te krijgen?
Of in ieder geval andere oorzaken aan te wijzen zijn.

En indien dat niet het geval is is een site waar goed en duidelijk, op code niveau uitgelegd word wat en waarom er in een goede mailtemplate moet staan.

Hoi Diaan, :D

Idd, aan de wedervragen in mijn vorige bericht kun je idd merken dat ik de vraag niet begreep!

Of dat de enige manier is, dat lijkt mij niet...maar met plaatjes is het altijd feest, dus het kan verscheidene oorzaken hebben.

Zou je mij eens een mailtje willen sturen met d
ie template? joostverdaasdonk@hotmail.com
(wellicht komt ie bij mij ook niet goed aan)

Dan nog de vraag of er goede sites zijn, om Outlooktemplates te maken. Nou echte goede sites, die alles vertellen zijn er eigenlijk niet.
Om een foutloze template te maken (welke op elke configuratie goed toont) moet je echt heel veel doen. (er zijn bedrijven die hier een goede boterham mee verdienen, en die dus deze problemen ook vaak terugkrijgen)

Dit ligt bijna altijd aan compatibiliteit met andere systemen. Een of ander geinpochem heeft ooit eens bedacht dat elke nieuwe versie, het praten met andere versies moet verstoren

Je vroeg om Outlookcode, ik weet natuurlijk niet hoe jouw VBA is? Je hebt aan Outlook, wel de moeilijkste automationmodule die er is!

Maar goed, wellicht is het iets eenvoudigs.

Ik wacht wel af, of ik een mailtje van jou krijg.

See Yah! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan