• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Brieven koppelen aan knop Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

brianvdw

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2015
Hoi,

Ik heb 2 Excel bestanden van waaruit ik standaard brieven wil laten verzenden. De waarden voor deze brieven staan op verschillende regels en kolommen, maar hebben een vaste waarde (klantnummer) per regel om dit te matchen.

Ben op onderzoek uitgegaan en nu weet ik dat het mogelijk is via onderstaande link:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/915753-excel-koppelen-aan-een-brief-d-m-v-een-button/page2?highlight=brieven

Wat ik mij afvraag is er ergens een goede uitleg te vinden hoe ik dit voor elkaar krijg? Het gaat namelijk in totaal om een stuk of 12 brieven (in totaal) die ik toe wil voegen aan de bestanden.

brian,

ik denk dat het helpt als je ook jouw Excelbestand(en) post

Moeten de brieven ook al in deze Excel bestanden staan (op bijv. andere tabbladen)?

het lijkt me wel handig om de brieven ook te hebben.

Haije,

moeten de brieven in Excel in verschillende tabbladen bijv. of in Word?

Ik heb zelf echt geen idee hoe ik dit voor elkaar krijg, maar zou echt een geweldige oplossing voor mijn bedrijf zijn.

Plaats het Excel document waar je het in #1 over hebt.

Hey Edmoor,

1 van de 2 Excelbestanden is vrij groot, althans heeft flink wat verwijzingen en is daardoor soms wat traag door de berekeningen. De excel bestanden die ik heb toegevoegd zijn zeg maar de verkleinde versie met de benodigde briefgegevens die ik op een aparte tab heb gezet.

De Volledige Excel bestanden heb ik later vanavond wel tot mijn beschikking wanneer ik achter me laptop kan eventueel

Sla ze op als .xlsb bestanden en plaatst ze dan hier.

Die bijlagen werken niet. Ik heb ze wel gezien als bijlage in je mail en deze vergen meer uitleg. Geef dus aan wat je precies wilt. Het beste doe je dat met een voorbeeld erbij van het resultaat dat je wilt.

Hi Edmoor,

Ik weet niet wat er niet goed gaat met het toevoegen van bijlagen. Ik heb je dus maar weer een document per e-mail gestuurd.

Ik heb waarden in de Excel bestanden staan die ik graag bij een aantal brieven automatisch naar voren wil laten komen. Ik heb een brief toegevoegd waar denk ik het lastigste gedeelte bijgevoegd is.

Uitleg waarden van de toegezonden brief (uit tab B2b incasso):

Cliënte : Klantnaam (cel B1)
Referentie : Dossiernummer (kolom B vanaf rij 12)/debiteurnr (kolom C vanaf rij 12)

Hoofdsom : Totaalbedrag openstaande facturen op basis van hetzelfde Debiteurnummer (bijv. Cellen P12 en P13)
Rente : Totaalbedrag rente op basis van hetzelfde Debiteurnummer (bijv. Cellen T12 en T13)
Incassokosten : Totaalbedrag incassokosten op basis van hetzelfde Debiteurnummer (bijv. Cellen U12 en U13)
Administratiekosten: Totaalbedrag incassokosten op basis van hetzelfde Debiteurnummer (bijv. Cellen R12 en R13)
Betaaldbedrag : Totaalbedrag betaald op basis van hetzelfde Debiteurnummer (bijv. Cellen V12 en V13)
Totaal : Totaal te betalen bedrag op basis van hetzelfde debiteurnummer (bijv. Cellen W)

Ik hoop dat dit het een beetje duidelijk maakt.

Beste,

Waarom geen gepersonaliseerde brief maken in Word en het Excel-bestand daaraan koppelen?

Tkint,

Ik krijg dat niet voor elkaar, mede omdat ik bepaalde koppelingen moet maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand de oplossing voor mij? Ik wil dat de brief welke gegenereert moet worden een optelsom doet op basis van een dezelfde waarde in een aantal regels (debiteurnummer)

@Edmoor, heb jij hier heel toevallig al naar kunnen kijken?

Beste,

Indien je een tabblad ontwerpt met een layout als brief en je start met het dossiernummer, kan je alle gegevens die gelinkt zijn aan het dossiernummer laten invullen met de functie vert.zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan