Broadband premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stanley19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 jan 2002
Berichten
2.258
Hi,

vandaag een broadband box afgeleverd gekregen. Wij hadden eerst een com21 (zwart modem) en nu een ED modemn.

Ik vraag me een aantal dingen af:

- Is het nieuwe modem sneller?
- voordeel van aansluiting kabel (tv, radio)
- Kan de router de max snelheid blokkeren
- Waar kan ik goed meten wat mijn snelheid is, bij speedtest krijg ik maximaal 80 KByte per sec terwijl wanadoo vrolijk vermeldt dat het rond de 380 moet liggen. Upload schommelt tussen de 20 en 29 Kbyte per seconden.


Wat moet ik nog meer instellen om mijn verbinding gewoon zo optimaal te gebruiken, overigens maak ik gebruik van een EDIMAX router (dynamic IP)
 
Ik zeg niet dat het zo was bij jouw, maar het kan wel, de eerste lijn modems die waren geblokeerd op 1mbps dus ja......
Tegenwoordig gaan sommige abo's al naar de 4 tot nog hoger mbps.
 
ja meaning:S?

ik heb nu toch een nieuw modem, dus moet ie toch niet meer geblokt zijn...

mijn com21 haalde overigens ook niet die snelheden.
 
Even een stuk tekst en uitleg tbv snelheid op internet.

De aanbieder (provider) geeft aan jouw door de maximale snelheid die je pakket aan kan, dus de snelheid waarmee je maximaal mag werken, dit houdt niet in dat dit ook de snelheid wordt waarmee je daadwerklijk surft of download.
Die snelheid wordt bepaald door de snelheid vd server waar je op inlogt, als je een internetpagina opvraagt dan ligt de snelheid van opbouw geheel aan de server waar die pagina op staat, als je download (wat dan ook) dan ligt de snelheid ook weer aan de server waar je het bestand vandaan haalt. Er komen nog een aantal dingen bij, als je een bestand download dan gaat dat nooit van de server rechtstreeks naar jouw pc, er zitten altijd een paar relais tussen, dit zijn ander server (hops) waar je snelheid dan dus ook weer lager van wordt.
Daardoor is de snelheid die je krijgt van de provider nooit zo als dat je daadwerkelijk download.
De snelste downloads zul je altid krijgen als je wat download vd provider server.

Speedtest is redelijk in het bepalen van je snelheid, deze laat met zo'n min mogelijk aantal hops een downloadsnelheid zien, dit zal dan de gemiddelde sneilheid zijn van je downlaods, mits je maar een klein filetje van een server download.
Als je bv bij P2P progjes gaat downloaden, kazaa of Azureus dan is de snelheid dus afhankelijk van al het bovengenoemde en de snelheid waarmee de aanbieder upload.
Dus........ de instellingen van Windows staat meestal al redelijk optimaal, er is gewoon simpelweg niet echt een manier om je snelheid omhoog te gooien behalven een ander pakket te nemen bij je provider en dan nog ben je afhankelijk van al het bovengenoemde.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal perfekt antwoord

ookal wist ik dit wel, dacht dat het aan nog iets anders kon liggen, instellingen van de pc. Maar dat is dus niet het gevalt thnx
 
Ik zou ook wel eens willen dat het anders kon, maar helaas.
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan