Broadbandrouter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gekkie76

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2002
ik heb nu 2 internet prviders ivm werk en prive maar nu heb ik op de @home provider een broadbandrouter geplaatst om 2 pc's op het web te krijgen dit is allemaal geen probleem alleen het gaat allemaal allemaal ontzettend langzaam en ik zou het ip adres moeten vervangen dat wat de router zelf aangeeft (er zou eerst een ip nummer van allemaal nullen zijn maar dat krijg ik al niet) maar ik krijg altijd de melding:

er is een fout opgetreden bij het vernieuwen vann deze interface: lan-verbinding.
kan geen contact met de DHCP-server maken. aanvraag is verlopen.

wie kan mij hiermee helpen om het wel goed lopend te krijgen?

Mijn vermoeden:
Je moet bij de instellingen van je computers aangeven dat je een dynamisch ip adres gebruikt (DHCP)
en bij gateway verwijzen naar je router (waarschijnlijk 192.168.0.1? )

Vraag verplaatst van diversen naar netwerkcomponenten

ik begrijp er niks meer van waar moet ik die nummers invullen aangezien alles automatisch gaat (zoals vermeld was in de beschrijving) en ik kan mijn emails van @home niet meer binnenhalen sinds de router er tussen staat het gaat om het merk sweex en het heeft 4 poorten voor 10/100mbps switch is er ergens een fout met de installatie gegaan of werkt de router niet goed ?

Je moet de SMTP/POP3 server vanachter een router anders instellen:
213.51.128.65 of mail.home.nl of netmail.home.nl
Je mag zelf kiezen welke van de drie... Als het maar niet de standaard mail is

Graag gedaan. Ik heb zelf geen Sweex, maar Sitecom, dus ik zou ff zo 123 niet weten hoe je je andere probleem kunt oplossen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan