broadcast op intern netwerk, hoe doe je dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Thuis heb ik een netwerk van 6 computers (XP en W98SE), aangesloten op een switch en routertje. Om iemand of iedereen een bericht te sturen dat rechtstreeks op het scherm komt (bv "etenstijd", "vraagje...") zoek ik een programmaatje waarmee dat kan (geen ICQ of MSN).
Bestaat dat en waar is dat te krijgen?

Ja, een LAN is het. Ik ga je suggestie meteen uitproberen. Alvast bedankt.

Helaas; dmess doet helemaal niets. Er komt een grijs vakje met bovenin de naam van de computer en verder is er niets te zien, geen knoppen oid en gebeurt er niets. Op een andere computer heb ik dmess ook geinstalleerd, maar hetzelfde effect. Een handleiding zit er helaas niet bij. Heb je nog tips of zijn er andere mogelijkheden?

Wat jammer.
Ik dacht eigenlijk wel dat dmess een leuke oplossing was.
Heb helaas niet meer suggesties.

Probeer NetChat eens:

A Windows local area network chat tool with multiple channels. This tool uses the Windows mail slot communications protocol and is perfect for chatting in a Windows network environment. Features include unlimited channels, channels may be visible or invisible, font selection, private messages, predefined actions, nicknames, boss key and auto busy message. No server required. It's not suitable for chatting over the internet or any other kind of network.

http://www.glenn.delahoy.com/cgi-bin/load.cgi?/software/files/NetChat141.exe

Bedankt. Deze werkt, maar niet zoals netsend (die zet keihard een bericht op je scherm). Is het mogelijk om deze altijd aan te hebben zoals bij netsend?

Volgens mij niet. Als je het programma afsluit moet je het handmatig weer starten

Jammer, maar zo is het blijkbaar. Bedankt voor de tips.

dmessenger vergt inderdaad een paar instellingen. Deze kun je vinden, als je dubbel klikt op de tray-icon (naast klokje) en dan in nhet volgende raampje rechter klik, add group.
Dan je netwerknaam uitzoeken, en vervolgens de naam van de pc met wie je wilt chatten slepen naar hetzelfde raam.

Het vergt even puzzelen, maar dan werkt het prima.

Ha Paul,
Wat een prachttip! Het werkt, dit is echt een leuk programma'tje. Ik kan het iedereen aanbevelen. Bedankt voor deze uitstekende tip.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan