Broadcasting Wireless-G Broadband Router WRT54G

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo,

Ik heb een draadloze router gekocht en geinstalleerd.

Alles werkt prima en ook vanaf mijn laptop uitstekend signaal.

Ik heb mijn beveiliging zo hoog mogelijk staan en dus "Wireless SSID Broadcast" op disabled gezet zodat er geen signaal de wereld ingestuurd wordt.

Nu komt het voor dat de verbinding met de laptop niet komt en dan zoek ik dus via netwerkverbindingen maar daar komt mijn verbinding niet voor (logisch want die heb ik gedisabled).

Hoe kan ik die verbinding dan herstellen/ik wel zien dat die verbinding er is?

BVd

Wim

p.s. Fijne kerst!

Het uitschakelen van je BroadCast maakt niet héél veel uit.. Sterker nog: (ik heb dezelfde router), met sommige programma's kun je alsnog het signaal opvangen.

Want je kunt doen is bij je voorkeursnetwerken kijken of hij daar bij staat. En anders ben je hem (voor zover ik weet) kwijt.

Dat is mij duidelijk.

Normaal maakt mijn laptop automatisch verbinding met mijn draadloos netwerk en heb ik er geen omkijken naar.

Als ik broadcasting aan heb staan kan ik mijn draadloze netwerk gewoon zien en verbinding maken.

Maar ik had (uit veiligheidsoverwegingen) mijn broadcasting uit staan en dan kan ik mijn draadloze netwerk niet zien om de verbinding te herstellen.

M.a.w. kan ik op één of andere manier die verbinding toch herstellen zonder dat broadcasting aanstaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan