Broadcom InConcert module BCM94313HMGBEPA geen bluetooth

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
Hallo,

Ik wilde het netwerkkaartje van mijn laptop vervangen door een met bluetooth.
Het werd de Broadcom InConcert module BCM94313HMGBEPA.
broadcom.jpg
Wlan deed het direct, bluetooth krijg ik niet aan de gang.
Sterker nog, bluetooth staat niet in apparaat beheer.
Ondanks veel gegoogle kan ik ook geen bluetooth drivers vinden die voor deze kaart geschikt zijn.

Heeft iemand ervaring hiermee of kan me verder helpen?
Alvast bedankt.

Ik heb ook veel gegoogled ik heb zelf geen ervaring maar ik denk wanneer er geen Drivers zijn dat je een probleempje hebt, waar heb je gekocht?
Op site van Broadcom, 2de Hands, multimedia winkel, gespecialiceerde computerzaak?

Maarten

Gekocht via ebay, bij een zeer vertrouwd Adres.
Maar drivers hadden ze ook niet.
Dat "sample only" op het kaartje, moet ik daar wat mee?

Laatst bewerkt:
Geen idee wat dat "sample only" betekent.

Staat het apparaat helemaal niet in Apparaatbeheer of wel genoemd in Apparaatbeheer, maar met een geel uitroepteken erbij (omdat er nog geen drivers voor geladen zijn)?

Als wel genoemd in Apparaatbeheer, maar met een geel uitroepteken erbij: Begin met te kijken of deze Broadcom bluetooth driver-software je vooruit helpt.
Een alternatief die je kunt proberen als de Broadcom software niet werkt is deze Lenovo driver (Bluetooth 3, w7 32-bit/64-bit).
Mocht de Bluetooth component toch Bluetooth 4 zijn (informatie is onduidelijk/gemixt daaromtrent) dan zou je kunnen kijken of deze driver(s) werken.
EDIT: Als ik deze link mag geloven is het zelfs een Bluetooth 2.1 kaartje. Overigens staan daar allerlei merken + types laptops genoemd die blijkbaar een zelfde kaartje hebben, dus daar kun je dan ook gaan kijken voor drivers als de drivers hier boven geen soelaas bieden.
EDIT2: Als ik de informatie goed begrijp is het ook nog eens zo dat het merk laptop waar hij op werkt afhankelijk is van de BIOS op het kaartje. Er zijn dus (bijv.) Lenovo bios, Dell bios, HP bios, generieke bios etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gelukkig (?) ben ik geen totale leek.
In apparaat beheer staat NIETS! Stond er maar zo'n uitroepteken dan was ik al verder.
Die Levono driver ga ik straks uitproberen.
Die link die aangeeft dat het BT 2.1 is waarschijnlijk niet goed. Als ik op BCM94313HMGBEPA zoek, dan vind ik toch wel 3.0
Ik zou er verder ook geen problemen mee hebben. Het is alleen voor de BT muis.
De Broadcom bluetooth driver-software had ik al gevonden, maar zoals je begrijpt, zonder resultaat.
Ik heb broadcom ook gevraagd, maar daar heb ik nog geen antwoord op (het is weekend).
Ik begin te denken aan een defecte BT op dat kaartje.
Alvast bedankt voor zover.

Laatst bewerkt:
Ik denkt nog steeds aan het BIOS verhaal wat ik op de laatste regel schreef.
Ik vond wel een stuk of 10 varianten van dezelfde insteekkaart, met bij allen beperkingen-varianten zoals "Werkt niet met Lenovo", "Werkt alleen met Dell" etc.

Tijs.

Wat BIOS aangaat, ik weet dat bij verschillende kaartjes staat niet geschikt voor: HP, DELL en LEVONO.
Zo'n kaartje zorgde er bij mij ervoor dat hij gewoon niet opstartte.

SetupBtwDownloadSE.exe had ik al geprobeerd met dit resultaat:
broadcom bt.jpg

De Levono software zegt in principe hetzelfde:
levono bt.jpg

De leverancier heb ik ondertussen gemaild met de vraag of het kaartje geruild kan worden.
Wederom bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan