Brom Geluid !!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lilmicstar

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2007
ik heb op mijn pc een brom geluid,
dit hoor je al als je de pc aanmaakt ook al doe je verder niets op de pc
ik had dit probleem ook al eerder, toen had ik een externe geluidskaart gekocht en deze in de pc gezet. dit ging voor 3 maandjes goed, maar nu hoor je ook daaruit het bromgeluid ( als je er boxen op aansluit)
mijn vraag is natuurlijk hoe ik van dit geluid af kan komen , zonder keer op keer een nieuwe geluidskaart te kopen
ik heb ook al de drivers van de geluidskaart ( zowel on - board als extern) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd maar zonder resultaat
kan iemand helpen :(

je hebt het geluid van je versterker zeker erg hoog, of van windows?

Ligt het niet aan je speakers/versterker?
Heb je al eens andere signaalkabels, en een geaard stopcontact geprobeerd?

ligt niet aan de boxen
als ik me MP3 op de boxen aansluit doet hij het gewoon

het kan niet aan de pc liggen, het ligt aan de versterker in de boxen.

als de kabel die ik in de pc doet voor geluid aanraak met mijn vinger hoor ik ook een brom geluid.

al zet ik het geluid van mijn versterker heel hard aan, zonder dat ik muziek aan heb staan hetzelfde.

het kan niet aan de pc liggen, het ligt aan de versterker in de boxen.

als de kabel die ik in de pc doet voor geluid aanraak met mijn vinger hoor ik ook een brom geluid.

al zet ik het geluid van mijn versterker heel hard aan, zonder dat ik muziek aan heb staan hetzelfde.

hoe kan het dan dat - ookal doe ik helemaal niets op mijn pc - ik het geluid toch hoor:shocked:

hoe kan het dan dat - ookal doe ik helemaal niets op mijn pc - ik het geluid toch hoor:shocked:

dat is ook niet echt een goede vergelijking want al zet je je geluid van je versterker uit dan hoor je het niet.

Is je PC wel geaard? als de aarding niet goed zit kan het via je geluidskaar/speakers ontladen...

Is je PC wel geaard? als de aarding niet goed zit kan het via je geluidskaar/speakers ontladen...

ik neem aan van wel , want ik heb wel een hele tijd de pc gehad
zonder dit probleem , dus toen kwam het geluid er nog niet uit :(

Het is zonder twijfel een 50Hz brom

Hallo Wat ik er uit begrijp is dat het een 50 Hz brom van het lichtnet is. Ik heb dit zelf ook wel eens. Het kan zijn dat de versterker die waarschijnlijk in 1 van de boxen zit te dicht bij een trafo staat. b.v. een voeding van een ander apparaat. je kunt eens proberen de box te verdraaien . Als de brom dan erger wordt of afneemt dan moet je de oorzaak zoeken in inductie spanning. Ook kan het helpen de draden naar de versterkerbox van een afgeschermde kabel te voorzien. dus een geaarde mantel. Het fijt dat als je de draad vast pakt dat er dan een brom optreed komt omdat de kabel niet is afgeschermd met een mantel of er is een breuk met de mantel in een stekker naar massa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan