Brom PCSpeaker bij installatie Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

fbse

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2002
Berichten
95
Als ik SuSE installeer, krijg ik telkens wanneer ik mijn muis beweeg een soort bromment geluid over mijn PC Speaker te horen. Dus de ingebouwde luidspreker van de PC.

In Winblows heb ik hier totaal geen last van.

Komt dit bekend voor en hoe kom ik hier vanaf?
 
Geen idee, maar kijk in je logs in /var/log/messages of type 'dmesg' in de console als root. Er is iets niet goed geconfigureerd en de plaats om te beginnen met zoeken is in je logfiles.
 
Geplaatst door caveman
Geen idee, maar kijk in je logs in /var/log/messages of type 'dmesg' in de console als root. Er is iets niet goed geconfigureerd en de plaats om te beginnen met zoeken is in je logfiles.

Ben helaas een NOOB op SuSE linux...Heb LiveEval gebruikt...gebruik het al een tijdje niet meer ivm met dat vervelende geluid wat uit de PC speaker komt.

Het schiet me nu te binnen dat ik het ook wel eens gehoord heb met niet Linux software....
Dit was met Acronis software die direct kan booten zonder OS op te starten..

Kan het niet gewoon een hardware-matig probleem zijn...slechte isolatie van kabel of zoiets...
Alleen is het dan wel vreemd dat Winblows er geen last van heeft?!?!
 
Weet iemand nog een oplossing voor het hierboven beschreven probleem?
(Brom om PC Speaker met gebruik Linux)

Kan het misschien liggen aan storing van een voeding of andere magnetische/statische energy naar de pc Speaker toe?

En is er anders een goede manier om de pc speaker via een schakelaar "aan en uit" te kunnen zetten.

Aub help me dit op te lossen!:confused:
 
uitzetten? trek het stekkertje van je pc-speaker van je mamaplank. Dan zou het niet meer voor mogen komen :) en zowel? dan is het toch electrostatisch :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan