brom/storing/piep in geluid via laptop naar stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodek

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2007
Hoi,

Ik heb een laptop via een minijack aan een stereo aangesloten. In het overgebrachte geluid zit een irritante storing. :evil: Ik weet inmiddels waardoor dit wordt veroorzaakt, maar nu nog de vraag hoe ik dit kan oplossen. :confused: Als ik namelijk mijn voeding van mijn laptop afkoppel verdwijnt de storing maar is mijn accu dus ook na een uur leeg. (dit is lastig als ik b.v. een film kijk van 2 uur).
Ik heb een Dell laptop met originele voeding welke in een geaard stopkontakt zit.
Heeft er nog iemand tips om dit euvel te verhelpen?

B.v.D. :thumb:

Rob

Mss

Probeer om bij de werkbalk bij batterij icoon om om lage prestaties te zetten, dan gaat accu minder snel leeg. En als je laptop aansluit op TV/Beeldscherm, is het nog mooier en kan je notebook beeldscherm uitschakelen en gaat ie nog iets langer mee, lukt dit?
Groeten van mij

tja

Hoi,
Allemaal goed bedoeld natuurlijk maar is geen antwoord op de vraag. Ik ben reeds met de helpdesk van Dell in de weer geweest, en kom erachter dat dit niet te verhelpen is. Mijn versterker zet een signaal van de voeding om in een storing zodat het geluid verstoord wordt. Zal er mee moeten leren leven.

Bedankt, de zaak kan gesloten worden,

Rob

Heb je al eens een andere netvoeding geprobeerd voor je laptop?
Als je de benodigde spanning en amperage weet, dan kan je wellicht een betere voeding vinden die geen storing geeft. (bv een gestabiliseerde labvoeding van Conrad)

Hallo

De niet duidelijk vernoemde " storing " kan van alles zijn , gaande van een defekte voeding ,"meest waarschijnlijk" , slecht geisoleerde/defekte verlengsnoeren , tot zelfs een massalus .

Hoe oud is de "een Dell laptop " en bezit die ook een typenr ??

Merk ,type , etc ... "een stereo" ...

Paar zaken die je snel kunt proberen :

P.c. zonder aarding op stereoinstallatie aansluiten . ---> ??

P.c. op andere aktieve luidsprekers aansluiten . ---> ??

Peter

opgelost!

Hoi,

Het is opgelost. Ik heb eerst mijn laptop op een andere stereo aangesloten. Daar had ik geen storing. Eerst werkte dit wat verwarrend want ik dacht dat het aan mijn stereo zou zitten. Ik zag echter onder bij mijn andere stereo een stukje verlengsnoer liggen zonder aarding. Zonder aarding had ik de voeding nog niet geprobeerd daar ik alleen geaarde stopkontakten in huis heb. Dit was echter de oplossing, zonder aarding is het geluid piekfijn in orde.
Bedankt voor de tip Peter:thumb:

Groeten Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan