Brommend geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gabazo

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
beste heer/mevrouw,

ik heb een tijd last gehad van hard brommend geluid uit de ventilator bij mijn videokaart. maar voorderest niet veel aan gedaan en soms even gestofzuigd, het bleef echter aan houden. Na dat de computer nu zo'n twee maanden bromt starte ik gister even mijn pc op en opeens kreeg ik een vertekend beeld van het windows opstart scherm. Ik heb de kast even opengeschroefd om te kijken wat er was en ik heb even de videokaart eruit gehaald. Daar was niks bijzonders aan te zien dus deed ik hem terug. Maar als ik nu de computer opstart dan hoor ik wel dat ie gaat opstarten maar het beeldscherm doet apart: Op het begin gaat het beeldscherm gewoon aan, maar na een aantal seconden gaat hij op stand-by en krijg ik hem niet meer normaal aan.

wat kan hier aan de hand zijn?

Bvd,

Ps: Aan het beeldscherm kan het niet liggen, want die heb ik reeds verwisseld en hetzelfde bleef aanhouden.

Een brommend geluid uit een ventilator betekent meestal dat hij vast zit en niet draait.
Daarom kan nu dus jouw Videokaart overleden zijn doordat hij een keer te heet geworden is en de koeling niet werkte.

dus uw zegt dat ik een nieuwe videokaart aan moet schaffen, paar vraagjes:
hoeduur zijn die dingen in de winkel?
en gaan er geen bestanden ed verloren?

bvd

en is hij niet eventueel te maken?
bvd

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat brommen duidt op een ontevreden ventilator..... mogelijk uit zijn lagertjes gelopen.... als dit al een poosje zo is, kan het goed zijn dat de processor er nu, na de zoveelste keer dat hij bloedheet werd, de brui aan gegeven heeft..... of de omgeving [videoram] wordt te heet en veroorzaakt deze storing....
Start op met de kast open en kijk of de ventilator op de kaart nog een beetje vlot ronddraaid...schakel de machine uit en voel [voorzichtig! want zo'n chip kan warmer dan 120 graden worden] even aan de videokaart......

Dat brommen duidt op een ontevreden ventilator..... mogelijk uit zijn lagertjes gelopen.... als dit al een poosje zo is, kan het goed zijn dat de processor er nu, na de zoveelste keer dat hij bloedheetzo'n chip kan warmer dan 120 graden worden] even aan de videokaart......

dit heb ik al eerder gedaan, hij voelde wel heet aan , maar dit lost toch eigenlijk niet mijn probleem op?

dus uw zegt dat ik een nieuwe videokaart aan moet schaffen, paar vraagjes:
hoeduur zijn die dingen in de winkel?
en gaan er geen bestanden ed verloren?

bvd

Ik zeg niet dat het zo is, maar alles duidt er op dat hij overleden is.

Hoe duur zo'n ding is, hangt af welke videokaart je wil hebben.
Als je op de PC alleen maar wat briefjes zit te tikken heb je al voor enkele tientallen euries een kaart, maar als je de zwaarste spellen wil spelen, zal je diep in de buidel moeten tasten.

Met het verwisselen van een Grafische kaart gaan geen gegevens verloren.

Haal de kaart (voorzichtig) uit de computer. Meestal zit er een sticker op met merk en type.
Was je opzich met de kaart tevreden, kijk dan of zo'n zelfde kaart nog te koop is, nieuw of b.v. 2e hands via Marktplaats of zo.

Ook kun je hier even merk en type posten, kunnen we voor je kijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan