Brommende voeding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tarabass

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
25 jul 2004
Hallo,

Ben met de comp van een vriend bezig, maar nou viel mij iets op. De voeding blijft nadat de pc is afgesloten zachtjes continu doorbrommen. Dit houd pas op als ik de voeding ook echt met de knop achterop uitzet. Wat kan dit zijn en kan dit schadelijk zijn voor de pc??

BvD:thumb:

Dit zou kunnen duiden op transformatorplaten die trillen, dit kan geen kwaad voor de werking van de systeemvoeding. Echter het kan ook een lekkende condensator zijn, in dat geval zul je er rekening mee moeten houden dat de voeding er mee uit kan scheiden.
Maar als de pc normaal werkt, en geen vreemde hangklachten vertoont hou ik het op trillende trafoplaten. Je zou de trafo opnieuw kunnen lakken met transformatorlak.

Groeten Oossie

Dus dat ie stilletjes bromt (echt continu) is eigenlijk slijtage? Is dit niet schadelijk voor het systeem? Of is het toch beter een nieuwe voeding te plaatsen?

Nee, is niet schadelijk voor de pc, zolang de voeding verder geen klachten vertoont.
Een nieuwe voeding (350 watt) kost rond de € 100,-.

Oke, thx!:thumb:

Dan laat ik hem toch nog ff zitten!!

Of je lakt de transformator met transformatorlak, spuitbusje kost 3,95. Ben je ook van het probleem af.

Groeten Oossie

Nou, drukte het systeem weer aan en deed niets meer, dus toch maar een andere voeding erin gezet en draait weer als een tiet!:thumb:
Thx voor jullie reacties....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan