Bromtoon

Status
Niet open voor verdere reacties.

dexyh1234

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2011
Ik heb een headset van het merk corsair gekocht. Nu had ik al lange tijd last van een bromtoon bij het afluisteren van de audio. Dit wordt blijkbaar opgenomen en ik ging uit van een fout in de microfoon.. Ik ontdekte echter dat wanneer ik de kast van mijn pc aanraak, deze bromtoon compleet verdwijnt! Nu heb ik vorig weekend mijn pc stopcontact op de aarde aangesloten (correcte taal?). Ik hoopte dat het probleem hiermee zou zijn opgelost, maar dit is niet het geval.
Als ik wat rondkijk zie ik veel mensen iets zeggen over een massalus. Kan iemand hier meer over zeggen? Daarnaast is m'n voeding (psu) niet van hele hoge kwaliteit. Zou het hier aan kunnen liggen?

BvD!!

Het is duidelijk dat een onderdeel in de kast deze toon voortbrengt en omdat de kast een zogenaamde flabberkast is, dun metalen ommanteling zonder isolatie gaat deze meetrillen/resoneren. Ik heb zelf een Coolermaster CM 690 kast en dat is grote rommel. Op de eerste verdieping hoor ik constant oeh, oeh een zware bromtoon. Voeding, Ventilatoren? Kan wel, waarschijnlijk niet. Het kunnen ook de harde schijven zijn die trillen en dit veroorzaken.

Misschien kun je het heel simpel oplossen door een stuk zacht dik vilt of (schuim)rubber van zo'n halve centimeter dik, geheel onder de kast te leggen. Succes.

leuk =) ik zal het proberen!.. Ik heb een antec 1200, dus opzich een goede kast zou ik zeggen. Helaas heb ik inderdaad (nog) geen ssd, dus mijn harde schrijven staan vrolijk te draaien.

Ik zal er nog even bij vermelden dat het om het taiwanese merk super flower gaat.. (de voeding/psu). Nogal budget dus!

Als TS zegt dat hij met een headset op een brom hoort, die weg is als de kast wordt aangeraakt, lijkt het me inderdaad eerder de bekende aardlus waar voedingen last van kunnen hebben, dan een trillende kast. Is het stopcontact wat je gebruikt echt geaard? Probeer het eens met een groep uit de badkamer of keuken.

Ik zal mijn pc maar eens verhuizen naar de keuken. Opzich zou het stopcontact geaard moeten zijn, maar er kan natuurlijk altijd wat fout gaan.

Hallo

Ik zal mijn pc maar eens verhuizen naar de keuken

Dat is nu ook weer "overkill"...

Neem gewoon een korrekt geaarde verlengkabel , die uiteraard lang genoeg is.

Peter

hah, daar was ik intusse zelf ook achter gekomen ;) Ik heb mn pc op het contact van de wasmachine aangesloten. De broomtoon was nagenoeg weg =) Er zal dus toch ergens een foutje zitten in de aarding van mijn pc.. Ik had mn pc verbonden via een haspel en zodra ik het snoer aanraakte werd de (zachte) bromtoon weer iets harder trouwens. Is daar nog een theorie voor?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan