Bron Code Ontzichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Hoe kan ik de broncode van me pagina ontzichtbaar maken. :rolleyes:

Kan niet.

Wel kun je op de eerste regel dit zetten:
<!-- code niet zichtbaar -->
en dan 70 x enter geven in je editor.

Je code is er wel, maar niet direct te zien indien iemand 'view source' doet.

:cool:

niet

Dat kan niet. Als iemand de broncode wil hebben kijkt diegene desnoods in de cache van de browser. Daar staan alle bestanden van de pagnia's die in de browser zijn weergegeven. Openen in Notepad en voila ze hebben je broncode.

Wel kun je het de bezoekers moeilijker maken om de code te zien, maar zie daar zelf nooit zo het nu van in.

Voorkom rechtsklik:
Geef in je bodytag de volgende code mee:<body oncontextmenu="return false" ondragstart="return
false" onselectstart="return false">
Het rechtermuismenu is nu weg

Zo kun je ook toolbar die verschijnt in IE als je op een plaatje staat laten verdwijnen met het plaatsen van de volgende code in je header:
<meta HTTP-EQUIV="imagetoolbar" content="no">

(Zie bijlage.)
Op deze manier is-ie wel onzichtbaar, ja. :D

Guus.

Laatst bewerkt:
Ik durf te wedden dat ik pagina's heb gezien waarbij je de bron code niet kon zien met je rechter muisknop.

dat was zelfs op een pagina van freewebs (weet niet meer welke :confused: )

Geplaatst door Rimsic
Ik durf te wedden dat ik pagina's heb gezien waarbij je de bron code niet kon zien met je rechter muisknop.
Daar zijn ook genoeg scriptjes voor, maar zoals Peter, Bruce en Frankwin al opmerken, als iemand je code wil lezen kan dat altijd.
Degene die dat wil hoeft alleen maar in de cache te kijken of - nog makkelijker - de pagina op te slaan.

Guus.

Ah ok...dus het kan wel..:D alleen niet helemaal :D:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan