Bron conflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpiderBase

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Hey hoi,,,

Ik heb net mijn nieuwe compaq lap opnieuw geinstalleerd met Win 7 ultimate...
Nu heb ik in apparaatbeheer 2 foutmeldingen!!!
Het gaat hier om de volgende 2 apparaten:::

- SIS191 Ethernet controler
- SIS7001 PCI naar USB open host controler

Bij beide apparaten heb ik de volgende melding staan...

Dit apparaat heeft onvoldoende vrije bronnen die gebruikt kunnen worden (CODE12)

Heeft iemand voor mij een paar suggesties hoe ik dit kan oplossen...
Ik heb het al geprobbeerd door middel van het updaten van de drivers en zelfs door middel van de drivers van de herstel cd...
Echter dat wordt hem dus niet!!!

HELP HELP HELPIES!!!!
:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

Antwoord op Migthy84,,, Yep al geprobeerd,,, en voor zover ik het heb kunnen vinden is het ook geen driver conflict maar een bron conflict,,, Ik moet bronnen vrijmaken maar dat lukt dus niet!!!

Antwoord op dnties,,, Meegeleverd was win 7 home basic maar die liep niet lekker,,, machine was vreselijk traag en liep geregeld vast,,, sommige apss hadden wel 5 minuten nodig om op te starten...
Dat is nu allemaal verholpen met de upgrade naar Win 7 ultimate,,, alleen nu heb ik een bronconflict...

Laatst bewerkt:
@migthy84: Sinds wanneer werken drivers voor 32-bit op 64-bit en andersom???? :shocked:

@topic-starter: Waar heb je die drivers vandaan? Werden die automatisch met Windows geïnstalleerd of heb je die ergens gedownload? En zo ja, waar dan precies (volledige link erbij geven).

En je schrijft: opnieuw geïnstalleerd. Wat is er verschillend met hoe je het eerder geïnstalleerd had dan? Als de laptop kwam met Windows 7, dan lijkt het me dat (indien niet meegeleverd met Windows) de drivers op een CD-rom erbij geleverd moeten zijn.

Tijs.

Al geprobeeerd om de 32 bits(x86) drivers te installeren

Antwoord op Migthy84,,, Yep al geprobeerd,,, en voor zover ik het heb kunnen vinden is het ook geen driver conflict maar een bron conflict,,, Ik moet bronnen vrijmaken maar dat lukt dus niet!!!

re

@migthy84: Sinds wanneer werken drivers voor 32-bit op 64-bit en andersom???? :shocked:

@topic-starter: Waar heb je die drivers vandaan? Werden die automatisch met Windows geïnstalleerd of heb je die ergens gedownload? En zo ja, waar dan precies (volledige link erbij geven).

En je schrijft: opnieuw geïnstalleerd. Wat is er verschillend met hoe je het eerder geïnstalleerd had dan? Als de laptop kwam met Windows 7, dan lijkt het me dat (indien niet meegeleverd met Windows) de drivers op een CD-rom erbij geleverd moeten zijn.

Tijs.

Antwoord op dnties,,, Meegeleverd was win 7 home basic maar die liep niet lekker,,, machine was vreselijk traag en liep geregeld vast,,, sommige apss hadden wel 5 minuten nodig om op te starten...
Dat is nu allemaal verholpen met de upgrade naar Win 7 ultimate,,, alleen nu heb ik een bronconflict...

Gegeven dat Home en Ultimate binair gelijk zijn had er namelijk geen verschil mogen zijn tussen de originele W7 Home versie en de W7 Ultimate versie die je nu hebt, behalve de evt. door Compaq voorgeïnstalleerde software en de evt. door Compaq geïntegreerde drivers.

M.b.t. die laatste paragraaf: Je hebt niet duidelijk gemaakt of die W7 Home en Ultimate versie beiden 32-bits danwel 64-bits zijn of evt. juist de ene 32-bits versie was en de andere 64-bits versie is of andersom. Die binaire gelijkheid bestaat namelijk alleen als beide versies 32-bits danwel 64-bits zijn.
Wat is de juiste weergave van hoe het is?

Verder is mij niet duidelijk of je nu wel of niet een driver-cd erbij geleverd gekregen hebt?

Tijs.

Gegeven dat Home en Ultimate binair gelijk zijn had er namelijk geen verschil mogen zijn tussen de originele W7 Home versie en de W7 Ultimate versie die je nu hebt, behalve de evt. door Compaq voorgeïnstalleerde software en de evt. door Compaq geïntegreerde drivers.

M.b.t. die laatste paragraaf: Je hebt niet duidelijk gemaakt of die W7 Home en Ultimate versie beiden 32-bits danwel 64-bits zijn of evt. juist de ene 32-bits versie was en de andere 64-bits versie is of andersom. Die binaire gelijkheid bestaat namelijk alleen als beide versies 32-bits danwel 64-bits zijn.
Wat is de juiste weergave van hoe het is?

Verder is mij niet duidelijk of je nu wel of niet een driver-cd erbij geleverd gekregen hebt?

Tijs.

Beide versies zijn 64 bit zowel de orginele voorgeinstalleerde als de vervanger...
En ja er was heel mooi een driver cd bijgeleverd voor een 32 bits versie en een briefje dat je de 64 bits drivers van de site van compaq af kunt halen,,,

Snap het ook niet waarom men 32 bits drivers levert bij een 64 bits systeem met een pre installed 64 bits besturingsysteem.

De vraag die ik dan ook eigenlijk stel is niet zozeer wat is mijn hardware prob... maar hoe kan ik bronnen vrijmaken... of eventueel delen in win 7 want dat krijg ik dus niet voor elkaar...
Dat was bij XP en zo toch een stuk makkelijker...

Greetzzz Will
:confused::o:confused::o:confused::o:confused::o

a. Dan blijft natuurlijk de volgende vraag over: Heb je inderdaad drivers gedownload vanaf de Compaq site en welke waren dat precies? (Volledige link ernaartoe erbij leveren!).
En zo ja, was dat echt nodig (oftewel in Apparaatbeheer stonden ze met de melding dat er geen drivers waren geïnstalleerd) of heb je zónder daarnaar te kijken die drivers van de Compaq website geïnstalleerd?

b. Meld verder het volgende ook nog even terug: Dubbelklik op het eerste apparaat met problemen, ga naar tabblad Details, kies uit het pull-down menu "Hardware-IDs" en meld ons de DEV_XXXX, VEN_XXX etc. aanduiding die getoond wordt.
Doe hetzelfde voor het tweede apparaat.

c. Meld verder ook gewoon eens het type laptop (graag zo precies mogelijk, want Compaq heeft vaak onder algemene type-aanduidingen meerdere laptops staan...)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan