"bron weergeven" in office 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilmama

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 mei 2013
Ik wil graag spammails melden bij spamklacht.nl. Die vragen om de brontekst, maar als ik met de rechter muisknop klik, is "bron weergeven" niet actief. Ik zou graag deze spam melden, want mijn emailbox stroomt er dagelijks vol mee. Wie kan mij helpen?

Hoi wilmama,

Wat ik heb begrepen is dat vanaf office 2003 dit niet meer standaard mogelijk is.
Er is een 'register-hack toevoeging' voor nodig om dit aan te zetten.

START>UITVOEREN>REGEDIT
Dan blader je naar HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\12.0\Outlook\Options\Mail
Dan klik je met RECHTS op Mail, en naar gelang welke versie office je hebt, 32 of 64Bits, NIEUW>DWORD (32-bits-waarde)of(64-bits-waarde)
Dan wijzig je de naam van die sleutel die je net gemaakt hebt in ' SaveAllMIMENotJustHeaders '. (zonder aanhalingstekens!!!)
Heb je de naam gewijzigd, dan dubbeklik je er op en verander je de waardegegevens van 0 naar 1.
Nu kun je REGEDIT afsluiten, Outlook opnieuw starten en voilá, Bron Weergeven is een optie geworden als je rechtsklikt op de email.

NB Deze hack zal werken voor nieuw te ontvangen berichten, door de hack word nl. ook de bron mee gedownload.
Voor alle andere berichten wil het wel eens helpen om ze naar een andere map te verplaatsen ( even nieuw mapje maken), en dan weer terug te zetten naar de oorspronkelijke map, dan word ook de bron gedownload als het goed is.

Laatst bewerkt:
Ik heb geen Outlook 2007, maar heb je hier wat aan (vanaf "Berichtkoppen weergeven")?
Of kijk hier.

EDIT: Toevoeging: Beide methodes worden in 1 webpagina hier behandeld. :)

Tijs.

Laatst bewerkt:
dat is net niet wat ik bedoel

Dank voor beide tips. Die had ik al gevonden. Het gaat om de tekst zelf, die in de mail staat. Ik wil daar graag in het popupmenu (rechter muisklik) "Bron" aanklikken, maar "Bron" is niet actief. Hoe kan ik die actief makenom de Brontekst te kunnen zien?

dat is net niet wat ik bedoel

Dank voor beide tips. Die had ik al gevonden. Het gaat om de tekst zelf, die in de mail staat. Ik wil daar graag in het popupmenu (rechter muisklik) "Bron" aanklikken, maar "Bron" is niet actief. Hoe kan ik die actief makenom de Brontekst te kunnen zien?

dnties, het gegeven pad bij "Uitvoeren"is prima te volgen, tot ik Mail moet zien staan: dat staat er niet bij. Wel "Message", dat heb ik aangeklikt met zowel rechts als links, maar daar zit niks in/achter. Dus loop ik vast.

Ik ben geen computermens, dus misschien doe ik wel iets verkeerd? Toch bedankt!

In mijn ervaring is het zo dat dat alleen werkt als het een HTML mail is.
Is het een text-only mail, dan is bron weergeven niet beschikbaar. Dat is op zich wel logisch ook, want dan is knippen en plakken van de berichttekst hetzelfde als de hele inhoud van het bericht (incl. de (niet-bestaande) opmaak).
Voor html-mail moeten (indien het helemaal nagespeeld moet kunnen worden) ook de HTML-tags etc. te zien zijn, en dan heb je wél Bron weergeven beschikbaar.

Waar ik de tip voor gaf is het achterhalen van hoe de mail bij je gekomen is (wie de echte afzender is, vanaf welk ip-adres gestuurd, welke mailservers zijn gebruikt om het (uiteindelijk) bij je afgeleverd te krijgen etc.)

Tijs.

Laatst bewerkt:
'Bron' is alleen maar voor de HTML code. Wat jij zoekt zijn de MessageHeaders. Die kun je wel zichtbaar maken, maar dan moet je je 'ribbon/lint' aanpassen. Nieuwe groep maken in de Main Tan en daar 'Message Options' bij zetten. Bij het selecteren van een mail kun je dan de knop 'message options' aanklikken en daar zie je dan de headers, bijvoorbeeld:
Code:
Received: from mta.blah (89.167.2xx.yy) by ------
 (192.168.10.1) with Microsoft SMTP Server id 14.1.438.0; Fri, 31 May 2013

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan