• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bron wijzigen in xlsm bestand lukt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuin047

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
In excel kon ik gemakkelijk de koppelingen bewerken door de beveiliging er af te halen en via gegevens > bron wijzigen de verwijzing naar het goede bestand wijzigen. Ik werkte toen met xls bestanden.
Nu dacht ik gezien de nieuwe versie van office de bestanden te updaten naar xslm bestanden.
Maar als ik nu de naam van een bestand wijzig en vervolgens de koppeling probeer te wijzigen dat lukt dat niet meer.
Wat doe ik fout?? (Ik werk met office 2007)

Een uur later.
Ben er net achter gekomen dat het bijwerken van koppeling wel lukt. het duurt alleen wel 15 minuten voordat dat klaar is.
Wat doe ik fout?

Laatst bewerkt:
Kuin,

In office 2007 is de standaard extentie voor alle bestanden .xlsx.
Alleen als je macro's of VBA gebruikt in je bestanden moet je .xlsm extenties gebruiken.
Dit heeft dus niets te maken met updaten.
Dat de koppeling bijwerken 15 minuten duurt heeft waarschijnlijk te maken met een enorme hoeveelheid van
koppelingen die in het bestand aanwezig zijn of omdat de gegevens van de koppeling gebruikt worden in heel
veel andere formules. Zet voor je de bron wijzigt het herberekenen van het tabblad op
handmatig, werk de koppeling bij en zet de herberekening weer op automatisch dit zal waarschijnlijk zal
het bijwerken dan een stuk minder tijd kosten.

Veel Succes.

Er zitten inderdaad veel koppelingen in. Ongeveer 365 X 12
Ik ga het uitproberen. Bedankt voor de reactie.

Het op handmatig zetten lukt niet. Is lichtgrijs. Ik denk dat ik dat bij opties moet wijzigen.
Ik ga het weekend weer verder rommelen.

andere locatie

Van de twaalf maanden staan er twee met een verwijzing "locatie" naar een externe data server.
Ik krijg die koppelingen niet veranderd.
De goede bestanden staan met locatie verwijzing (bij koppeling bewerken) naar de plek op mijn computer >
C:\users\dimension\ werk\\admin\VGC
En de twee andere maanden staan op>
\\DATA-SERVER\public\HAO\excel bestanden\kasboek.....\VGC
En die twee die geven ellende.
Hoe kan ik dat aanpassen?
Hij vraagt bij iedere verwijzing om een locatie aanpassing.

Laatst bewerkt:
Van alles geprobeerd. Zelfs bij nieuwe lege bestanden lukt het niet vlot.
In de oude excel was het zo gebeurd.
Ik krijg ook de berekening niet op handmatig. Hoe kan dat nu weer?

waardeloos

De nieuwe bestandsextensie of het nou xlsm of xlsx is kan niet snel koppelingen bijwerken.
Berekening op handmatig zetten kan niet. (deze is en blijft lichtgrijs)
het nieuwe excel kan het niet.
Het snelste is om xlsm of xlsx om te zetten naar de oude versie > xls
Vervolgens de koppelingen aanpassen en dan de handel weer omzetten naar xlsm of xlsx

Ik heb 12 maanden die samen komen in een kasboek met 7 werknemers.
Dus in het kasboek zitten ongeveer 365 X 7 X 30 koppelingen.
Je kunt de koppeling wel aanpassen maar iedere wijziging duurt 20 minuten.
Lekker als je 7 koppelingen moet wijzigen.

Ik weet niet of ik iets fout doe maar ik kom er niet uit.
Ik ga de oudere versie maar weer gebruiken.

Iemand nog suggesties?? Dan hou ik me aanbevolen.

oplossing >

Als je 5 bestanden hebt met verwijzingen naar elkaar in een xlsx bestand en je wilt de verwijzing van koppelingen wijzigen (bijv. omdat je de naam van het bestand hebt gewijzigd) ga dan eerst alle bestanden openen.
Vervolgens ga je de verwijzing bijwerken > dan gaat het veel sneller en hoef je niet voor iedere verwijzing 25 minuten te wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan